Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 14 januari 2011

Det är så värt allt

Man må vara stressad
slut
trött
äventyrslysten
ressugen
danssugen
skrev jag trött?

När man ska lägga sin son och han äter hela sin flaska för en gångs skull, fyller blöjan med dagens matintag och man tror att nattningen kommer dröja ytterligare några timmar.

Man byter stinkande blöja.

När man i allafall lägger sig med sonen i sängen för att se om det kanske ändå går att söva honom.

Då får man först lite goa skratt och sen lägger han sig med ryggen tryckt mot en och tar ens hand.
Man ger honom en puss bakom örat, en till, en till, en till.
Slutar.
Han tittar bakåt och drar lite i handen han håller så varsamt.

"Mer mamma" säger hans ögon och hand.

En puss, en till, en till.....
Och så somnar han.

1 kommentarer:

Maria sa...

Åh, låter så mysigt! :-)

Sv: Det är hemskt roligt att ha "hittat" dig igen också. :-) Kram på dig vännen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig