Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 13 januari 2011

Arvet börjar slå igenom

Både maken och jag läser en hel del.
Nåja det är väl en sanning med modifikation angående mig nu under föräldraledigheten med sonen.
Jag hade precis kommit igång igen med läsningen när sonen "plötsligt dök upp" och nu är vi inne på en bok per 2-3 månader igen och mitt abstinensbesvär är jobbigt mellan varven.

Maken har det där läshuvudet med geniala drag som mest läser sådant som har att göra med forskningen han ägnar sig åt.
Jag läser skönlitteratur. Deckare, böcker av Stephen King-stuk, biografier osv.

Då blir man inte så jätteförvånad när man hittar sin son liggandes på rygg "under bordet" med en av sin syster små bilderböcker. Djupt koncentrerad på de uppslagna sidorna!
Han är alltså bara knappa 7 månader....

Det ska böjas i tid det som krokigt ska bli!

2 kommentarer:

Sune...the girl sa...

Se där jag, bokmalsfamiljen ;) Han kommer nog bli en klok man. Nån som uppfinner botmedel till cancer eller nåt myggmedel som inte luktar fan. Ja nån sån kommer han att bli :)

Sv: Ja men gud så bra. Går jag ner så mycket så börjar jag äta som vanligt igen då :D Jag kan ju göra sånt här varje år eller ja, jag ska inte låta det gå så långt nästa gång.

Matilda sa...

Hihi så sött!
Vad kul att han börjar förstå sig på hur man tar sig framåt. Leon har slopat krypandet helt och ska gå hela tiden vilket lett till en och en annan olycka. Han har också utvecklat en förmåga att alltid slå sig i ögat på kanter :O Det är riktigt läskigt att vara mamma till en vild unge ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig