Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 1 december 2010

Insnöad

Nej egentligen är jag ju inte insnöad. även om jag tycker att de vikarierande vaktmästarna här är en aning tankspridda när det gäller skottningen.
På gårdarna är det jättebra skottat och trappan ner från vår gård är bra skottad.
Men gången mellan gårdarna är inte skottat utan består nu utav hårt packad snö med en stig åt två håll som barnvagnen kan hoppa fram på.
Ja, den skuttar eftersom man måste köra över all knöglig snö...
Är det inte meningen att man ska komma ut ur området till den allmänna gångvägen?

Trappan upp till den andra gården, där dottern går på dagis, är bara skottad på den vanliga trappdelen. Där vagnen ska upp är det också fullt med snö och på sidan mot husväggen precis där man kommer upp med vagnen ligger en vall av snö som vagnen gärna kör fast i.
Suck, snälla vanliga hederliga vaktmästare. Var du tvungen och vara en modern man och vara föräldraledig just nu...
Förra året hann det knappt snöa förrän han hade trollat bort snön!
En morgon när jag gick hemifrån vid 10 så var det fortfarande oplogat och jag trodde omedelbart att han var sjuk (fler grannar som jag träffade resten av året kom ihåg just det tillfället och hade trott ungefär samma sak haha) men på eftermiddagen när jag kom hem så var snön borta.




Photobox

2 kommentarer:

Helena sa...

Ja, de är perfekta presenter, både att ge och få. Och när man får dem tycker man att man har sååååå mycket tid på sig att utnyttja dem. Men ett år går helt galet fort...

Maria sa...

Ja, sno den du. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig