Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 23 december 2010

Dan före dan

Så ska man då ut för det sista sista som måste köpas.
Hej och hå och en flaska med rom!
Nej snaps blir det i det här fallet.

Och så någon liten klapp till för barnen att öppna på morgonen.
Maken föreslog att vi skulle börja en egen liten tradition för julaftonsmorgonen, eftersom vi sedan är hemma hos hans syster under själva julaftonsfirandet.

Vad har ni för julaftonsmorgonstraditioner?

2 kommentarer:

Linda w L2K sa...

Vi kör med socka. Ungarna får själva hänga upp den på kvällen och när dom vaknar är den fylld. Oftast är det en påse med en clementin, lite skumtomtar och lite hemgjort julgodis plus en tidning, bok eller pysselbok i. Så har barnen nåt att pyssla med på morronen. Sen inspekterar dom vad som ligger under granen och vi äter gemensam frukost.

Skrotmamman skrotar vidare sa...

Vi lägger julklappar under granen typ direkt när de är inslagna, så fylls det på. Granen kläs dessutom på "lucia-helgen".

Mina julisar är 1) KALLE ANKA
2) Julmaten, klarar mig på bara sill, potatis och lax. Julskina äter jag de andra dagarna, varför slösa magutrymme på den på julafton. Ägghalvor med kaviar också.... Mmmmmmmmmm

Sen är det väl julklappar. Men är inget fan av det faktiskt. Blir mest stressigt och "vi byter pengar med varandra" känns det som i alla fall. Förra året köpte vi inget (typ) Någon bok och någon lott. Vi köper när vi VILL köpa. I år ville jag unna min karl ett par klappar, tex ;-) Ska bli spännande imorrn!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig