Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 5 december 2010

Dag 11 - Mina syskon

Min syster brukar jag säga och prata om Mia, min mammas andra barn.
Hon är 11 år äldre än mig och den som jag vuxit upp med så gott man kan när det skiljer så många år.
Hon stöttade mig massor när jag som 17-åring bestämde mig för att flytta hemifrån och en dag dök upp utanför hennes dörr med en resväska.
Trots att hon såklart hade fullt upp med 4 barn så kände jag aldrig att det var något snack om saken.
Jag var välkommen och fick till och med eget rum!

Idag bor vi alldeles för långt i från varandra och ses alldeles för sällan men vänta bara, den dagen jag får körkort!

Sen har vi då alla de andra...
Min pappa har en "hel drös" med ungar i alla möjliga åldrar.

K. exakt 2 år yngre än mig. En bror som jag träffat en gång på ett dop men faktiskt även sett en gång på bussen och nästan blivit påsprungen av när vi rundade samma hörn från varsitt håll.  Ingen av de två sistnämnda tillfällena sa jag något utan tänkte bara det lite underliga: "Där var ju min bror.."

lilla M. Nästan 8 månader äldre än mig, jo ja det stämmer faktiskt.

stora M. 38 år och syster till lilla M och de är de av mina syskon (förutom Mia) som jag träffat oftast och det är väl ändå knappast mer än 15 ggr i mitt liv... Ryktena sa att det var tack vare deras mamma som jag överhuvudtaget har kontakt med min pappa för att hon ordnade så alla träffades... men jag vet inte huruvida det stämmer.

A. 43 år ung. En syster som jag också träffat alldeles för få gånger, henne tror jag att jag skulle kunnat få en fin kontakt med om vi bott i närheten av varandra men tyvärr bor hon på andra sidan av Sverige.

R. 50 år. Tror att jag bara träffat honom 2 gånger. En gång i samband med tidigare nämnda dop och en gång på ett kalas för min pappa.

M. 52 år. Här har vi en bror som jag träffat marginellt fler gånger än de andra. Har till och med hälsat på och sovit över hos honom och hans familj på vägen upp till Hälsingland en gång för många år sedan.

M. Skulle varit 57 år nu. Hann aldrig träffa honom då han avled när jag var liten men jag har nyligen fått kontakt med hans dotter via Facebook.

U. 59 år. Är inte helt hundra på om han är ett biologiskt syskon men han räknas som det i alla fall. Honom har jag träffat en gång vid det där dopet.


Är det inte ganska häftigt ändå att av min pappas 9 barn så har 5 fått ett namn som börjar på M !

3 kommentarer:

Linda w L2K sa...

Din pappa jobbade på bra!

Och att världen är liten bekräftas här eftersom jag visste vilka stora M och lilla M var innan jag visste vem du var...

Martina sa...

javisst ja! De jobbade med din mamma eller hur?!
ja du ser...

Linda w L2K sa...

Yups, nåt sånt var det!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig