Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
lördag 13 november 2010

Libero vs Pampers

Hur kommer det sig att vi bara kunde använda Libero till dottern, det gör vi fortfarande, och är lika tvungna att bara använda Pampers till sonen?
Det är ofrånkomligen så att blöjorna läcker om vi försöker använda det andra märket på någon av dem.
Vi verkar inte vara den enda familjen med samma problem heller.

Det enda anledningen till läckande blöjor enligt företagen verkar vara att man använder fel storlek, men det kan jag säga är helt uppåt väggarna. För vi har testat det också!

När det gäller alla andra märken som finns så vet jag inte hur läckande de är då vi bara provade några få sorter när dottern var liten eftersom hon lätt blev ilsket röd om puppilura med de flesta andra sorter.
Det är ju också konstigt, för egentligen är det väl samma material i dem allihopa?
Förutom de där eländiga med en massa tillsatt lotion och grejer...Jag menar, varför?!

I USA hade vi det väldigt svårt att hitta blöjor som inte stinker av någon sorts tillsatt doft.
Man vande sig efter ett tag men var väldigt glad när de blöjor som vi fått med oss hem till Sverige igen var slut så man kunde slippa den där lukten så fort man lyfte upp sitt barn och framförallt så fort man skulle gå in i "byteblöjrummet"!

Om ni har barn, hur mycket har ni provat? Eller nöjde ni er med första sorten ni provade?

4 kommentarer:

Johanna sa...

Hihi tack, en favoritbild hos oss också. :D

Mika sa...

Vi använde bara Pampers på Melvin när han var liten. Libero fungerade inte alls. Nu är det tvärtom, använder bara Libero och Pampers fungerar inte alls:)

Christin sa...

Använder ingen utav pampers eller libero, gillar ingen utav dem så speciellt mycket. Till båda mina har jag nu mestadels använt Bambo, ett billigare märke men som fick bäst i test när min äldste var liten för 3 år sedan. De har bra passform, stinker inte så mycket & vi har nästan aldrig upplvet läckage med dem.

Skrotmamman skrotar vidare sa...

Christin, jag använder också Bambo, eller Willys eller vilket annat som helst till dottern (nu nr 4) men storlek 1 och 2 finns bara Libero och Pampers att välja på. De andra märkena tar vid efter nr 3.

Dottern nr 1 och 2 var ALLTID Libero. Sonens (ska) alltid vara Pampers.... ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig