Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 23 november 2010

Ikväll ska här snapsas

I kväll ska jag i väg för att prova lite snapsar och äta julmat. Det är Spot and Tell och Snälleröds Ångbränneri som ordnar till det.

De ekologiska snapsarna som vi ska få prova, tillsammans med hemlagad julmat, är:
- Mäskdrängens Akvavit
- Brännmästaren Akvavit
- Jungfruns Brännvin
- Bokhållarens Akvavit
- Herr Berntsons Besk

Hur gör man när man provar snaps? Gör man samma som med vin?
Sniffar, smuttar, gurglar och spottar....
Bra för halsen i alla fall, det där med gurgleriet alltså.

Snälleröds Ångbränneri etablerades redan år 1901 och drivs idag av Eric Berntson. I sann ekologisk anda verkar Snälleröds för att bevara och förädla svenska dryckestraditioner. På Snälleröds står kvalitet och tradition i fokus. Alla deras snapsar är smaksatta på gammalt vis med äkta ekologiska kryddor. De är destillerade, kryddade och buteljerade i Sverige.

1 kommentarer:

Maria sa...

Det är bara att shotta järnet Tina! :-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig