Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 2 november 2010

Den sjuka sjukvården

Jag blir så upprörd!
Åååh vilket sjukvårdssystem vi har i Sverige, jättebra! Alla får sååå bra vård nästan utan att behöva betala något (förutom den där evinnerliga skatten då som alltid glöms bort).

Ingen, i fallet med Lena, ville ta ansvar.
Det är mycket så nuförtiden...Behandla symptomen, jobbigt att kolla upp orsaken...
Behandla bara den sjukdom som patienten hade när den kom till just "dig"....nya konstiga symptom blundar vi för...

Lena är ju inte den första...och inte den sista, det är bara att konstatera!

Det finns bra läkare, det gör det.
Men de kassa, osympatiska läkare som faktiskt finns därute, i kombination med dåliga ekonomiska förutsättningar för vårdinrättningarna, gör att man drar sig för att söka vård allt som oftast...

Tro mig, jag har varit med om min beskärda del av knäppa läkare/sköterskor utan större koll.
Som den gången det togs ett blodprov för att kontrollera hb:t (blodvärdet)...i samma arm som jag hade dropp.
Det blev ett fasligt liv för oj oj jag höll ju på att förblöda någonstans!
Hade inte en annan råkat få syn på min journal och lagt ihop ett och ett så hade jag farit iväg akut till operationssalen och fått ett fint stort ärr fast det inte behövts...
Sen blev de inte mer noggranna precis...

Istället skickades jag hem med utomkvedshavandeskap och fick åka tillbaka 6 dagar senare, akut, och opereras i allafall...(en något mindre operation med små hål istället)
Där rök min ena äggledare pga infektion...inte pga utomkvedshavandeskapet...

Jag överlevde, var väl aldrig i någon direkt fara...
Åter till Lena...som inte överlevde sitt möte med läkarkåren.

Jag vill ge en stoora kram till hennes efterlevande och jag hoppas att hennes starka make lyckas ge de
(o)ansvariga en känga!
Ett annat sätt att bli botad på...

1 kommentarer:

Johanna sa...

Ett år, lite mer.. Sen 26:e september förra året. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig