Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 17 oktober 2010

Nötsteken blev en gryta

Mmm det luktar gott i lägenheten just nu.
En nötstek vi hade i frysen tinades upp för att bli en söndagsstek men jag tittade runt lite efter något nytt recept och hittade ett enkelt grytrecept istället.

Ingredienser för 4 personer

500 g grytbitar av nöt eller nötstek
2 gula lökar
2 dl vatten
1 kalvbuljong
2 msk kinesisk soja
Lite godare såg det ju ut i verkligheten
½ tsk grovmalen peppar
1 dl matlagningsgrädde
Idealmjöl/Redning

(jag använde även 1 burk krossade tomater)

Gör så här

Skär köttet i mindre bitar, 2-3 cm kuber, om du använder nötstek
Koka upp vattnet och buljongtärning i en gryta.
Rör i soja och peppar. Skala löken och skär i ringar.
Lägg löken och köttet i buljongen.
Låt koka på medelstark värme i 35-40 minuter, så att köttet blir mört. Rör om någon gång då och då.
Rör i grädden och rör ner redningen till önskad tjocklek på såsen och låt koka några minuter.

Servera med ris eller potatis.
Eller vad sjutton du vill såklart haha

Snart klart... mmm så gott...hungrig!

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig