Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 24 oktober 2010

Innesittardag och Fruktmos

Feber upp, feber ner, feber upp, feber ner. Ja ni förstår principen.
Det tråkiga är att dotterns feber inte går ner till "ofebrig" utan hela tiden ligger på feber och sedan skjuter i höjden igen.

Hon hostade en del under natten till idag men ingenting under dagen.
Lite, lite, snorig under dagen, ont i benen och så febern då.
Nu har hon bara hostat en gång sedan hon somnade (hon får sova i vår säng i natt, lättast att hålla koll på febern och att snabbt lugna henne) och jag hoppas hon får slippa hostan.. Eller att VI får slippa hostan då det förstås stör hela familjens nattsömn.

Måste säga att jag inte såg fram emot att ge henne febernedsättande när jag märkte att hon hade hög feber på förmiddagen.
Sist hon hade feber, när hon hade vattkoppor för ett bra tag sedan, så var det en fight varje gång hon skulle få Alvedon/Ipren. "Supparna" var i princip omöjliga att få in då hon knep ihop eller sparkade med benen hysteriskt och den flytande varianten kräktes hon av då hon tyckte att den var vidrig helt enkelt.

Den här gången kunde jag förklara vad det var, varför hon får det och att det nog skulle kännas obehagligt en liten stund. Så då var hon så avslappnad och klagade inte alls!
Jo, lite... Hon sa direkt när suppen var på plats: "Näää den hjälpte inte"... Gumman! Hon trodde hon skulle må bättre på en gång.

Tänk vad hjärtat värker när ens älskade barn mår dåligt...

Men något positivt med dagen var att sonen fick sin första smakportion.
Hans första min var obetalbar, total chock! Men sen började han smaska och var ganska duktig på att få ner maten IN magen istället för UT på magen.
Får en känsla av att han kommer vara duktigare på att äta än dottern var...

1 kommentarer:

lindet sa...

Ja den är ritkigt bra men riktigt otäck också. Så hemskt att det faktiskt sker sådant!

Aldrig sett en tummen-film, omtyckta bland barnen?

Kram Lindet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig