Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 31 oktober 2010

Bombdåd i Istanbul

Usch!
Får först ett meddelande på msn som jag råkar se på ajfånen, men inte fattar. Trodde att det var vädret som inte var så kul....
Sen hör jag på radion när jag och Linda sitter med alla våra barn och äter lunch.
Och blir uppriktigt orolig och försöker nå både min make och bonussonen.
Lite orostårar stiger i ögonen och jag försöker skärpa mig för barnens skull.

De åkte ju till Istanbul idag och var på väg dit när det äntligen nådde mig vad som hänt på förmiddagen.

Det är någon form av politisk högtidsdag där de firar republiken idag.
På grund av detta hade mycket folk samlats på det stora Taksim-torget och kravallpolis stod berädda inför eventuella oroligheter.
Då sker det hemska!
En person spränger sig själv mitt bland folket och 15 poliser samt 17 privatpersoner skadas allvarligt (enl uppg. aftonbladet vid 17-tiden).

Senast igår pratade vi om detta torg när jag påminde maken om när vi gick över just detta torg och hamnade på en shoppinggata där jag handlade lite tröjor och sedan hamnade vi på en sidogata där vi rökte vattenpipa och fikade på ett litet café där de blev lite förvånade att det kom in turister.
Efter fikat gick vi vidare och virrade in på en annan liten sidogata och hamnade tillslut på övervåningen i en liten liten restaurang där de till en väldigt billig penning serverade oss en stor och mycket god lunch/middag.

Jag tyckte, när vi mindes detta, att de skulle leta sig från Taksim-torget till denna lilla restaurang. Men jag tycker nog att de kanske ska hoppa över detta...

Fick prata med maken till slut på kvällen och han hade då valt att byta hotell och de skulle bege sig 5 mil utanför Istanbul istället.
Lite skönare för mig men attans vad jag kommer oroa mig under de här fyra dagarna. Usch.
Det kommer ju säkert inte hända något mer men ändå.

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig