Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 4 november 2011

Har du varit på Söder?

Södermalm i Stockholm är för mig lite "hobo chic". Bohemiskt och samtidigt trendigt, lugnt och skönt, avslappnat.
Där finns Fåfängan, Vita Bergen, Skatteskrapan, Münchenbryggeriet och mycket, mycket mer.
Jag skulle vilja hitta pärlorna på Söder. Jag läser ibland i olika bloggar om folk som fikar, shoppar och bor på söder så jag dras dit men kan inte själv finna de där superställena.
Det ska finnas mysiga hotell som har bra standard men ändå är lite sådär alternativa/bohemiska.
Har du varit på Söder, bor du på Söder eller är du lika nyfiken som jag?
Jag har iallafall hittat en brunch jag vill avnjuta och det är på Hotell Rival. Tänk vad man kan hitta när man surfar runt.

A style that incorporates your old clothes that still look good, but are falling apart with newer fashions. So you look chic, but kind of hoboish because you've had the clothes for too long.                                                                                                                                                                                                                                                                  Urban Dictionary

4 kommentarer:

Fröken M sa...

hihi... jag var som vanligt "Nyfiken" ;) Ha en trevlig helg !!

Linda aka Javamorsan sa...

Bor inte i Stockholm så Söder är inget ställe jag besöker för ofta. Vill dit en sväng i somras med tiden räckte inte. Kanske nästa sommar :)

Fnulan sa...

Bra inlägg.. smart ;)
Söder är vackert!

BAMBI sa...

Åh! Vi har ett presentkort på brunch på just Rival som vi inte har utnyttjat från när vi gifte oss. Så nu blev jag påminnd om att vi måste boka det! :)

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig