Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 4 november 2011

Kan de inte dela mellan sig?

Dottern somnade strax efter kl. 19 igår, likaså sonen.
Sonen vaknar ett par gånger på natten men det var inte alltför illa. Han vaknar sedan ca 6.30.
På grund av förkylningen som segar till min kropp på mornarna så känner jag mig inte alls utsövd.
När vaknar då dottern som somnade så tidigt igår?
Jo, jag väcker henne strax efter 8 så hon sov alltså 13 timmar!

Kan hon inte dela med sig lite grann av sin sömn till sonen så han kan börja sova hela nätterna?
Jag tippar på att en timmes sömnskifte mellan barnen skulle göra så att sonen sov hela tiden.

Det kan kännas som om han i vanliga fall är vaken mycket under nätterna men det är egentligen inte mängden vaken tid som gör det jobbigt utan antalet vakenperioder.
Låt oss säga runt 5 minuter per gång (utom nätterna med tandframbrytning...) det gör ju att 5 vakenperioder bara uppgår till 25 minuter för honom och ca en timme för mig eftersom jag inte bara somnar om efter varje uppvaknande....

Jag vet, jag vet..Gnäll, gnäll....
Tror nog att det blir en sovmorgon för mig i morgon. Kanske till och med att jag sover i bonusens rum så jag får sova ostört. Vilken lyx!

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig