Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 11 juni 2013

Favorit i repris: Jodå Ladyn hade rätt!

Den 11 oktober 2011 publicerade jag nedanstående inlägg:

LadyDahmer skrev ett inlägg om (bland annat) att hon brukar ta med sig barnen när hon handlar. Detta för att det skulle vara en sådan stimulerande miljö att vara i.
Jag undrade då hur sjutton hon menade men jag fick minsann lära mig nu i helgen när det var jag och dottern som gick in på ICA Maxi för att handla lite medans maken stannade kvar i bilen med den sovande sonen.

När jag återigen sitter i bilen och tittar på bilder i mobilen, som jag tagit på dottern under vårt "äventyr" i affären, så inser jag....Ladyn hade ju rätt!
Medans jag plockade åt mig bönor av olika slag ner i små söta bruna pappåsar så sträckte sig dottern efter något lite längre bort på samma hylla.
Det hon får tag på är en miniananas och den pratade hon om under resten av inköpsrundan.
Varför är den liten? Är det en nananasbäbis? Varför sticks den? Ska man äta det stickiga? Kan jag få den till min samling? (Samlingen innehåller stenar, kottar och ekollon just nu) Varför fanns det så många? Vad smakar den? osv osv osv....
Ja sannerligen är det en stimulerande miljö. Mina öron kändes överstimulerade och min hjärna snurrade av funderingar på hur jag skulle kunna svara på alla frågor.

Här har hon sin "vad konstigt men roligt"-min.

8 kommentarer:

Tania @ Piccante sa...

Åh så söt :)

Marie-Louise sa...

Ja att gå i en stor affär när man är liten måste verkligen vara ett äventyr :)

Svar: Tack för din kommentar :) den hjälpte. Ja kanske blir man lite lyckligare om man följer sin dröm. Jag har ju faktiskt en make så jag är inte helt utlämnad ekonomiskt och barnen är stora om några år. Kram

Linda w L2K sa...

Gudmors sötnosa! :o)

Jag gillar att handla med barnen när jag inte har bråttom och när dom är på rätt humör. ;o)

sv: jag funderade också på om jag skulle läsa boken först.. Känner ingen som var med om det, men var där ett par veckor senare. Mäktiga minnen från området med alla ljus och blommor!

emma - mamma till hugo sa...

Jag lämnade en kommentar här för några dagar sen men verkar inte ha kommit fram så testar igen :)

Vilken sötnos, fick hon köpa med sig ananasen hem? :)

Vad heter du på WF?

Kram!

Kaffemorsan sa...

hihi.. ja dom små lär överallt och frågorna bubblar ur dom=)

Jasså du har varit CV granskare, det låter sannerligen intressant. :) Jag söker främst tjänster som grundskolelärare, men även arbeten inom diverse myndigheter som kräver en akademisk utbildning såsom arbetsförmedlingen, försäkringskassan och liknande. Jobbet jag sökte idag gick till migrationsverket. Jag har en stor bredd i mina ansökningar:)

Har du några tips?=)

Camilla sa...

Haha! Ibland rullar ens öron ihop sig och nästan ramlar av pga alla dessa frågor :o)
Det är underbart att höra hur de tänker, de små liven (trots allt hehe)

Madame Hoffa-En roligare mammablogg sa...

Vinnaren av veckans blogg ligger uppe nu!

Maria i Nevada sa...

Amelia tycker det är jättekul att handla! Det finns ju så mkt att titta på och prata om. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig