Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 13 oktober 2011

Har du också en liten bankdosa?

Jag läste något så fasligt roligt alldeles nyss. En sann berättelse om en man och hans lilla trötta bankdosa.
Orka läsa hela hans långa inlägget, det är det värt!

För mig var det krångligt när min dosa låste sig under vår första 5 månader långa USA-vistelse. Jag upptäckte detta när jag skulle betala (svenska) räkningar via internetbanken så det var i något av panikläge jag ringde till bankens kundtjänst. Vilket inte var speciellt billigt via mobil från utlandet även om jag tycker mig minnas att det var ett speciellt nummer för just sådana som mig, som jag ringde.

Jag tänkte mig att jag kunde få hjälp att låsa upp den på något vis. Kanske lite naivt men jag fick ju uppge en massa "senaste transaktioner" mm för att bekräfta att jag var jag men sedan kunde de ändå inte hjälpa mig med just detta på annat vis än att skicka HEM en upplåsningskod.
HEM - vilket var på andra sidan jorden ungefär....

Så jag fick helt enkelt kontakta de företag, via mail, som jag inte kunde betala räkningen för och hoppas på det bästa eftersom det ändå var någon vecka som skulle gå från sista betalningsdag tills vi skulle kunna komma hem till den där koden som väntade på hallmattan.

Men det löste sig, allt löser sig. Även för mannen med den trötta bankdosan. In och läs via länken överst.

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig