Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 13 oktober 2011

Min dotter säger bara en massa tokigheter...

Eftermiddagens skörd:
Det var morotsoppa idag! (Men det säger du ju varje torsdag, jag tror inte på dig längre) Men JAG tror på mig mamma!
Ja, vad ska man säga. Det går aldrig att få ur dottern vad det har varit för lunch på dagis. Antingen har hon inte ätit, enligt egen utsago fast fröknarna säger något annat, eller så hittar hon på en massa fantasirätter.

(Vad ska vi hitta på för middag då?) Jag tycker vi ska äta lusfnummel! (Vad gör man det av då?) Kofta! Lusekofta!
Visst är det roligt när de lär sig något nytt varje dag och kan implementera det i vardagen?

Mamma, du är fröken. (Nej, jag är fru. Jag är ju gift med pappa) Nej, det är bara vad du tror mamma. Du ÄR fröken!

Vänta lite nu! Visst har jag väl ett äktenskapsbevis någonstans, eller har jag drömt den delen. Och är det därför jag jämt får utslag av ringarna. Är de inte heller äkta?

6 kommentarer:

Maria sa...

Sv: Men det är ju därför det är så bra att bo i hus ju. Jag kan äta "stinkfish" (som Tom kallar det) utan att störa nån. :)

Andrea sa...

Här fick jag svaret "Jag har ätit spaghetti... inte, hahahaha, näää... jag har ätit majs... inte, hahaha" ;)
Inga raka besked här heller inte nej :)

Petra sa...

Åh det är samma likadana svar här från Vincent... gah... idag frågade jag vad han ätit - han svarade "inte" - och sen att han fått chokladkaka till mellis... i övrigt hade han inte gjort eller ätit nåt... säger han! Likadant varje dag! Medan den store redovisar vilka ingredienser det var i maten - och vilka kryddor osv osv osv osv... snacka om olika!

Kramar

Linda w L2K sa...

Emilia hade inte ätit nånting idag. Dom fick ingen lunch. Men när jag frågade om dom inte hade ätit fisk och spenat hade hon det.
Jag funderar fortfarande på om hon hade ätit spenaten eller inte "för jag lurar er bara" sa in när... ;o)

Lena "zaxa" sa...

Ungar!!
De är underbara. Mina barn har oxå sagt massa konstigheter men bästa är nog sonen som då var 3 år.

han hade just kommit på att tjejer och killar har olika anatomi... :D

Han kom glad ut från toa till oss i köket och proklamerade:

"Mamma du har ingen snopp!!! Men du vill ha en stoooor snopp!"
Till saken hör att fd makens väldigt pryda föräldrar var hemma hos oss..

Unknown sa...

Hahahaha söt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig