Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 13 oktober 2011

När man nu väntar på a-kassans malande kvarnar...

Hej och hå vad långsamt det går för a-kassan att kontrollera inkomna handlingar och besluta sig för att det är något som fattas. Inte förräns jag mailade och frågade hur det går med mitt ärende (och får ett generellt svar tillbaka om att handlingarna är mottagna - öh va?) så måste de ha gått igenom handlingarna och konstaterat att Försäkringskassan inte har skickat intyg om att mitt "föräldrapenningärende" är avslutat...
Intyget jag fick visade tydligen att jag skulle fortsätta ta ut FP, trots att jag sa varför jag skulle ha det och att jag nu var arbetslös istället för föräldraledig. Än en gång kan en person i en kundtjänst inte lyssna på ALLT man säger och gör därför bara hälften av det man ber om.
Så nu måste jag ringa i morgon igen för att begära det där intyget för hon kunde bara avsluta ärendet och det skulle "gå igenom" under natten och sedan kunde intyget beställas...SUCK!

Så MINST 2-3 veckors väntan till på pengar....
Det är tur att vi har lite resurser iallafall, annars hade vi väl fått börja tugga lite på våra söta, goa ungar haha

Det är nu man tänker på detta med att man "bör ha en årslön på banken".....
Hur ska man få ihop till något sådant egentligen? De flesta tjänar väl ändå bara strax över vad de behöver för att leva ett bra liv och att då spara ihop en hel årslön känns som ett livsjobb om man säger så.
Om det är meningen att man bör ha det så kan väl staten se till att alla har en fond eller något att söka pengar ur....eller vänta nu....det finns ju och kallas socialen kanske....
Nej, oroa er inte. Det är definitivt inte så illa för oss men jag har börjat fundera mer på detta med att spara.

Vi sparar åt barnen på varsitt konto, men själv är jag dålig på att spara.
Hur sparar du? Eller är det en för personlig fråga....

3 kommentarer:

Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen] sa...

Sv; Jag har gjort mammografi en gång, då jag fann en knöl. (Men det var inget farligt). Det var väl inte det trevligaste direkt ;)
Men faktum är ju att brösten är mycket fett o sådär, killarnas utrustning är ju en muskel eller hur man ska säga - så det borde ju kännas en del o trycka ihop den sådär, haha :D Då får jag nog inte mina 11 ungar ;)

Linda w L2K sa...

Alltid är det nåt med fk....

Och spara, vad är det? ;-)
Nä, men jag har också funderat på det där med att ha en sparad årslön.. . Undrar hur lång tid dom räknar att man ska spara ihop den på?
Fast å andra sidan, har den ena i ett förhållande så bra inkomst att det räcker med den går det ju att spara allt den andra tjänar....

Trillingnöten sa...

Haha, spara??? What? Kan man göra det? Jag sparar 200 kr till dottern varje månad...sen sparar jag ibland till oss, men de ryker ganska snabbt igen. För vi är nästan på minus varje månad...bli inte lärare säger jag bara...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig