Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 29 maj 2011

Ge mig min natt tillbaka!

Den här natten som var hade inget roligt alls i sig. Fy, vad trött jag är idag.

Sonen hade bara sporadiska perioder av sömn och resten lek och "bråk". Vid ett tillfälle tappade jag taget om hans fot då jag måste slumrat till. (Jag tog upp honom till mig i sängen när han för sjuttioelfte gången stod och gorma i sin spjälsäng och jag håller honom då i foten för att hindra att han just ramlar över kanten).
Jag vet inte om han själv var riktigt medvetande om vad som hände men plötsligt vaknade jag till av att han gnällde och hittade honom på golvet.
Han måste ha rört sig, troligtvis i sömnen, och glidit ner med pappas täcke och hamnat på golvet. Som tur var gick det nog inte fort eftersom han gled med täcket och han slog sig antagligen inte alls eftersom han landade på täcket...men jag fick såklart hjärtat i halsgropen och hade svårt att somna om när han direkt la sig tillrätta i min famn och somnade.

Dottern ropade på mig från sitt sovrum ett antal gånger under nattens gång och fast jag faktiskt försökte övertala henne att följa med in och fortsätta sova bredvid mig i stora sängen så ville hon inte det utan jag skulle minsann ligga hos henne. Så det gjorde jag och förflyttade mig sedan tillbaka till min säng när sonen återigen vaknar...

Klockan 6 gav jag upp, ställde sonen på golvet, pekade på dörren till vardagsrummet och sa bara:
Din pappa är därinne, gå dit. Nu.

Och han gick. Tur för mig och inte så kul för maken kanske haha
Så ungefär 2,5 timme fick jag sova sen.

Så, om det är någon som har lite nattsömn över så tar jag tacksamt emot.

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig