Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 27 mars 2011

Tänk så rätt mina barn kan göra ibland

Så flyttade vi då fram klockan en timme innan vi gick och lade oss igår. Så det skulle vara gjort och inte skapa förvirring i ottan.

Men någonstans måste barnen ha blivit smått förvirrade i alla fall. De missförstod det här med att flytta klockan tror jag.
Fram tills för ungefär 2 veckor sedan vaknade sonen 06:15 utan någon påverkan. Oberoende av hur natten varit eller hur sent/tidigt han somnat kvällen innan. Under de senaste veckorna har han börjat vakna runt 5, halv 6 och jag har skyllt det på att det blir ljusare och ljusare ute.

Förtvivlat har jag funderat på hur jag vill ha fönstret för att det ska bli lite mörkare. Skulle vi inhandla rullgardin, hänga något mörkt för fönstret på nätterna, byta gardiner (igen) till något mörkare? Jag som ville ha ett "vårigt fönster" eftersom vi alltid har persiennerna nere pga den väldiga insyn vi annars har just där.

Och så i morse tittade jag på klockan när sonen vaknade och funderade...
Hur var det nu? Är klockan 5?  Eller är den 6? Det står ju att den är över 7.... Har jag ställt om den här klockan alldeles fel?
Och så inser jag att just den klockan har jag inte ställt om alls vilket innebär att klockan är 7 enligt gårdagens tid och 8 enligt sommartiden!!

Sonen har alltså sovit nästan 2 timmar längre än han gjort senaste veckorna och i alla fall 1 timme längre än "vanligt".
Nu återstår bara hur kvällen blir. Kommer de somna som de ska eller vara vakna minst 1 timme för länge?

De verkar aningen för pigga ännu....

Och dottern då, ja hon vaknade ytterligare en halvtimme senare. Hon brukar vakna en halvtimme efter att jag klivit upp med sonen. Oberoende av vilken tid på året det är verkar det.

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig