Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 3 april 2014

En "inte så bra"-dag.

Skit morgon...
Jag och barnen kom inte riktigt överens om man säger så och när de väl lämnats på dagis och jag tagit bussen till stället där jag byter till tunnelbana så inser jag att jag glömt plånbok och passerkort hemma.

Eftersom jag behövde, åtminstone, legitimation och kontokort för dagens läkarbesök så ringde jag i halv panik till maken. Han hade som tur var inte hunnit gå hemifrån så han letade reda på mina grejer och rusade till bilen för att köra till mig.
Vilken hjälte!
Hade jag behövt åka hem och hämta sakerna så hade jag inte hunnit till jobbet innan läkarbesöket och halva dagen hade blivit kaos!

Sen blev det kaos (i mig) ändå under resten av dagen för på det årliga läkarbesöket på Njurmottagningen så fick jag mindre upplyftande information om de blodprovsvärden som togs förra veckan.

Trots att jag sedan augusti verkligen vänt mitt liv: börjat äta nyttigare och mer regelbundet, börjat träna 3 gånger i veckan och gått ner 13 kilo så har ett "kritiskt" värde blivit sämre och jag har tydligen helt plötsligt väldigt dåligt blodvärde utan anledning (läs: jag har inte blödigt kraftigt eller precis haft kraftig mens).

Så nu blir det medicin i en månad och nya blodprover....
Om proverna är bättre så blir det förmodligen ytterligare en medicin för resten av livet och om de inte blir bättre så...ja jag vet inte...jag orkade inte fråga.
Luften gick liksom ur mig.

Tillbaka på jobbet igen så orsakade den vanliga jobbstressen, och beskedet, att jag bara kände för att bryta ihop och gå hem men jag stannade kvar pga möten.(möten, möten...dessa förbannade möten...)

Så, nu är jag strax på dagis för att hämta barnen och jag tänker ta dem till affären för att köpa extra gott mums till ikväll. Det behöver vi.


2 kommentarer:

Linda w L2K sa...

<3

Nilla sa...

Usch, vad jobbigt för dig. Hoppas verkligen att medicinen hjälper <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig