Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 2 april 2013

Senaste filmerna.

Har sett en hel del film sista tiden. Cloud Atlas, The Host, Argo, Alex Cross och jag kan faktiskt rekommendera dem allihop.

Cloud Atlas var bra. Konstig men bra. Jag och Linda var och såg den och vi kom fram till att det blev en 3:a av 5. Men en bra 3:a.... Äsch det var svårt att bestämma sig helt enkelt. Jag bestämde mig för att läsa boken av David Mitchell iallafall. Det kändes lite dumt att jag stod och höll i den boken när jag var i en bokhandel i London och tänkte då att jag inte skulle köpa den eftersom jag ändå skulle se filmen och nu önskar jag att jag läst den istället, eller iallafall först....

Alex Cross såg jag idag och den var faktiskt ganska bra. Recensionerna var lite blandade och många reagerade på slutet men jag tycker det var ett bra slut. Känner för att se fler filmer med de två poliserna. Matthew Fox (från Lost) gjorde en riktigt bra insats som psykopatiskt mördare och han har verkligen förändrat sitt utseende för den här filmen.

The Host var jag och maken och såg på den liten "dinner and a movie"-dejt. Vi såg den på Rigolettos VIP-avdelning vilket verkligen är att rekommendera om man bor/är i Stockholm och vill lägga lite extra pengar på biljetten. Gratis popcorn och läsk/vatten samt en bar som man kan köpa diverse i för att ta med sig in och dricka under filmtittningen. Mysigt!
Jag läste boken The Host på engelska när den kom ut 2009 och älskade den!
Filmen var en bra filmatisering av historien men om man läser boken så får man så mycket mer.

Argo har nog de flesta hört talas om och den var riktigt bra. Jag köpte den via Amazon UK och såg den sedan med min make här hemma i soffan och det räckte bra. Den filmen gör sig nog lika bra i tv-soffan som på bio. Inga stora specialeffekter men spännande ändå.

Har du sett någon av dem eller någon annan film nyligen? Vad tyckte du?

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig