Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 19 juli 2012

Så kunde man också bli tillfredsställd.



Denna morgon har jag rensat ur mina garderober och fyllt 3 säckar med alla de där "kanske en dag"-kläderna som det bara är att inse att det faktiskt inte är någon ide att man tar med sig till den nya bostaden. Det känns riktigt skönt att bli av med dem!
Att jag nu kan få in alla de kläder som jag faktiskt använder nuförtiden men som ligger i tvätten eller slängda över den stol som jag har stående vid sonens spjälsäng, det kommer ju kännas ännu bättre.
Så det kan vara lite fritt från bråte i sovrummet sista månaderna.

Vad jag däremot INTE klarade av att slänga, som jag inte fattar att jag fortfarande har kvar, var min konfirmationsklänning och min studentklänning.... Knasigt men de är använda ca 1 gång båda två och på något sätt så inbillar jag mig att dottern kanske skulle vilja använda dem när hon blir större. Troligt? Inte så väldigt!

Att slippa ta med sig allt "skit" när man flyttar är ju en lättnad bara det. Vi har ju nog med saker i denna 4:a rummare att flytta ändå, om man säger så....



1 kommentarer:

Skrotmamman skrotar vidare - snart 3 barn på 3 år sa...

Jag älskar att rensa och slänger gärna hej vilt...... Men tror jag har kvar både min studentklänning i en kasse i någon garderob och bröllopsklänningen som hänger i en garderob. Den är varken gräddbakelse eller helvit (snarare beige och gräddfärgad) så den gååååår faktiskt att använda någon gång. Har inte vågat prova den på ett tag dock. Just nu är det ju rätt kört ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig