Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
lördag 19 maj 2012

The Touch - Jag är redan helt såld!




Jag såg idag det första (pilot)avsnittet av tv-serien "Touch" med bland andra Kiefer Sutherland.
Wow säger jag bara!
Ena stunden spänning, andra stunden känslan av hopplöshet och så plötsligt känner jag att håret reser sig på armarna och ögonen tåras och sen är det fasligt spännande igen.
Att följa de olika livsödena är i första tanken kompliserad men allt faller så väldigt lätt på plats och jag hänfördes av det känslomässiga engagemang jag kände!

Touch, Kiefer Sutherland

Strax skall jag njuta av avsnitt 2 har jag tänkt mig men ville först tipsa er om att inte missa denna serie när den kommer till Sverige, för det är jag övertygad om att den kommer göra. Även om det kanske dröjer ett tag då den hade premiär i USA i slutet av mars.

Kiefer Sutherland spelar Martin som förlorat sin fru i attacken den 11/9 2001 och nu kämpar han sig igenom de dagliga svårigheterna med att försöka vara far till 11-årige sonen Jake som han har svårt att få känslomässig kontakt med. Martin upptäcker att Jakes svårigheter kanske inte är sådana som han först trott utan att han verkar kunna förutse framtiden. Hur hänger alla händelser i världen egentligen samman med varandra och vad är det för mening Jake kommer att spela i vad som händer i framtiden? Relationen mellan Jake och Martin förändras dramatiskt.

När pilotavsnittet sändes i USA sågs det av 12 miljoner amerikaner. Filmkritikerna kallade sedan avsnittet: ”compelling, emotional, mature and hopeful” och det kan jag inte annat än hålla med om!

4 kommentarer:

Trillingnöten sa...

I love it :) Följer det slaviskt!

♥ Sojka ♥ sa...

Oj då! Jag har missat den! )

Tack för din peppande kommentar i min blogg! :)

Kram!

Annika - drömmen om 11 barn sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Solan sa...

Den missa jag??? När och vart går den? Säkert på Canal+ hmmm
Visst har helgen varit utöver de vanliga :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig