Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 21 maj 2012

Så tomt så tankarna ekar.

Så sitter man då här i mammas väldigt tomma lägenhet och väntar på de som anmält sig till att komma och titta den.
Kallelse har gått ut till ca 50 st. som jag har förstått det så det ska bli intressant att se hur många som dyker upp.
Det är ju ändå ett väldigt attraktivt läge här vid kanalen och allt.

Det är så tomt här och det känns verkligen så märkligt. Lite väntar man sig fortfarande att mamma helt plötsligt skall kliva in genom dörren, berätta att hon faktiskt bara varit på långsemester i USA (det har hon ju varit förut) och undra vad i "hällskotta" vi har gjort med alla hennes saker.

Vi pratade om det jag, min syster och hennes man när vi var här och tömde lägenheten förra månaden....ännu konstigare är det ju att man fortfarande känner så när man faktiskt har på papper att hon är död och har varit på hennes begravning.

Vad säger man när de som kommer och tittar på lägenheten undrar hur det är att bo här osv...?
Inte sjutton tänker jag tala om att mamma faktiskt dog i den här lägenheten och hittades efter 2 dagar.
Hur skulle du känna om du visste det om lägenheten du är intresserad av liksom...

8 kommentarer:

Sune...the girl sa...

Börjar med att krama om dig gumman. Det här med att någon har avlidit i en lägenhet, det är ju inte så attraktivt. Det avskräcker många. Jag själv skulle nog faktiskt inte vilja bo i en lägenhet som jag vet att det avlidit någon i. Du behöver inte säga som det är, dom vet inte vem din mamma var, dom känner inte dig. Säg att hon flyttat bara, plats på "hemmet" eller vad som helst. Frågar dom saker så säg vad du vet, om just läget, vad som finns i närheten osv. Lycka till gumman. *Kramar om igen*.

Skrotmamman skrotar vidare sa...

Vi bodde granne med en lägenhet som stod tom länge pga dödsfall. Å andra sidan, den (äldre) lägenhet där inte naturen haft sin gång, i någon form, säg det...... och kanske avskräcker det en hel del. Men den kanske då verkligen går till någon som behöver BOSTAD och inte bara "byter upp sig"? *kram*

we will never walk alone sa...

Fy vad jobbigt för dig!
Tycker inte du har något ansvar att berätta det, varför liksom??

Kram

Evelina "Evsi" Hellström sa...

Beklagar det du gått igenom, även om min mamma bor långt bort och vi inte ses så ofta så är mamma ändå alltid mamma lixom, kan inte ens föreställa mig hur de känns att förlora sin mamma :-( kramar

Linda sa...

Hej!
skulle du vilja hjälpa mig och gå in på min blogg och säga vad du tycker om den, bra, dålig, och varför du tycker det.
skulle bli jätteglad för hjälpen :)

Massor med kramar
/Linda & Basse

Alfva sa...

Jag skulle nog faktiskt inte berätta att någon dött i lägenheten, för njae känslan blir helt klart lite creepy just då. Även om det såklart är en väldigt fin sak att få somna in hemma hos sig själv.
Hoppas det kommer många intressenter så att du slipper upprepa visningen!

Sara, mamma till tre små troll sa...

Kramar om!
Dom som tittar har inget med det att göra, säg bara att förra ägaren har flyttat till en bättre lägenhet för henne eller något. Du får tänka så, mamma har det bra där upp <3

Linda aka Javamorsan sa...

Älskade du!! Förstår tomheten som du känner... Det tar sin tid såna här saker och varje steg är viktigt!

Tänker massor på dig Kramar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig