Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 21 oktober 2011

Allt har en första gång.

Sonen sover och dottern är hos en vän som bor ca 20 meter bort och leker med sin vän C.
Det är första gången hon är hos dem själv och leker och hon verkade helt lugn med att jag gick och de har inte ringt än om några härdsmältor.

Eftersom det är fredag så känns det ok att hon är där fast klockan är halv 8 men snart så ringer jag nog hem henne. Jag kan nämligen tänka mig att hon kommer vara uppe i varv och behöver ett tag för att varva ner och komma till ro innan hon själv ska sova.
Känns skönt att hon har hittat en kompis som bor så pass nära och där mamman i familjen så gärna vill att de ska umgås då flickan inte har några andra vänner i närheten.
(Hennes förskola ligger en bra bit bort och hennes kamrater därifrån bor i närheten av det)

Är detta redan början på eran när ens dotter ringer sin vän och sedan drar på sig kläderna och springer över till dem. Då ringklockan på dörren ringer och så står vännen där och frågar:
Får hon komma ut och leka?
Kanske inte än, dottern är ju bara strax över 3 år och C är strax över 4 år. Men jag kan se det framför mig.
Barnen växer så fort. Rätt vad det är så flyttar de hemifrån....

4 kommentarer:

EN MÖLNBOBOS LIV - MELVINS MAMMA sa...

Härligt med kompisar på nära håll. Vi bor i ett litet radhusområde (15lgh) och här finns 1st 2 åring, 2st 3 åringar, Melvin som är 4,5 och hans bästis som är snart 5 + lite barn mellan 6-12 år. Så det är fullt röj för jämnan :-)

Sara, mamma till tre små troll sa...

Ja precis då kan man ju försöka pilla i Harley lite man innan dom kommer och så eftersom vi inte kommer åt köket alls när dom är här om jag förstått dom rätt, men det är väl bara att gilla läget och försöka hitta på något hos någon annan under dagen om dom inte kommer tidigt på morgonen.

Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen] sa...

Det går ruskigt fort! :)

Men det är härligt att se barnen växa upp också, och att ha vänner på så nära håll betyder mycket för barnen tror jag.

Sv; Jag kommer nog försöka införskaffa en åkpåse till. Rasmus är ju snart 2 år så det känns lite "förbi" men Jonathan blir 1år i januari och då finns det ju även en liten bebis så att säga :D Så jag kommer nog behöva två... :)

Marie-Louise sa...

Ja livet med barnen går verkligen fort. jag har ju nu helt plötsligt (känns det som) bara tonårsbarn... Hur gick detta till? Fast det är härligt också faktiskt. Varje ålder har sin charm...
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig