Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
lördag 16 juli 2011

Var det inte "Städa, städa, varje fredag" sången gick...

När dottern vaknade så vaknade tydligen någon form av argt städmonster i mig också.

Där dottern legat och sovit ut i stora sängen lyste en stor kissfläck emot mig!
Ligger man och drar i sin blöja när man vaknar och samtidigt kissar blir det svårt att träffa rätt om man säger så...
Ner med lakanet (som jag bäddade med i förrgår) och bäddmadrassen i en IKEA-kasse med lite annat smått och gott ur tvättkorgen och så ner i tvättstugan.
Tack och lov så var det ingen annan som kände för att tvätta idag, trots det eländiga vädret så vi fick oss en stor tvättstuga.

Nu har jag precis hämtat hem den sista torra tvättomgången.
Det blev ju till att fylla inte bara den första omgången med 3 maskiner utan såklart en omgång maskiner till när man nu ändå hade masat sig ner och fått en tid.
En kudde och två nerkissade stolsdynor blev äntligen rena också. Det är ju sådant som vår gamla ärvda trotjänare i lägenheten inte klarar av så sådant blir alltid liggande i evigheter innan det blir tvättat...

Medans allt snurrade där nere plockade jag (och plockade och plockade) i lägenheten men fick tillslut säga till dottern att sluta dra ut leksaker från sitt rum.

Är jag gladare nu då? Nej inte så mycket. Däremot rejält trött igen.
Tröttast är nog sonen idag iallafall... han har sovit middag från strax efter 11 och sover fortfarande 13.40 !!
Det blir att väcka honom och få i honom lunch så vi kommer ut ur lägenheten någon gång idag.

1 kommentarer:

Linda sa...

oj, vilken dag!
Hoppas kvällen blir lugn och skön!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig