Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 2 juni 2011

Vill du ligga med mig då?

Hörde Eric Amarillos låt "Om sanningen ska fram" på Mix Megapols Äntligen Morgon igår....
Han körde låten akustiskt och japp, jag kan inte tänka annat än att den ska framföras just så. Club-versionerna är inte alls lika bra.
Den ska framföras på en lägereldsgitarr.



Eric berättade att han skrev den här låten just för att den INTE skulle bli en hit men jag tror nog vi har en av sommarens "plågor" i den här låten.
Tror jag lyssnat på den ett otillåtet antal gånger nu på morgonen. Tur barnen inte förstår vad meningen med sången är (texten).... det kunde ju bli ett återupprepande av en incident från när jag bodde hos min syster i slutet av tonåren.

Hon och jag lyssnade ett tag väldigt mycket på bland annat "Personliga Persson" av Cornelis Vreeswijk. Antagligen med en väldig inlevelse och utan att vi märkte detta så snappade mitt minsta syskonbarn (han är inte så liten idag längre) upp delar av texten och började sjunga/recitera den på dagis.
.....spöar han sin fru
med dunder och med brak
somnar som ett svin
och vaknar som ett vrak
Inte populärt av personalen på dagis kanske ni förstår...


.

5 kommentarer:

Sune...the girl sa...

Dom kommer sjunga den på dagis istället ska du se ;)Jag tycker inte om den, vet inte varför men näe.

Svar: Jaa jag tyckte det var storsint och varför inte liksom, det tar ju lång tid innan han dör ändå så varför inte offra sig. Det skulle jag gjort.

Skrotmamman skrotar vidare - 14 månader mellan barnen sa...

Haha! Min farbror lärde mig att sjunga LAMBO när jag var fyra år. Lagom poppis:

Där bland annat:
"Se hur dropparna i glaset, rinner ner i fylleaset Lambo HEJ Lambo HEJ Tjofadderittan LAMBO!"

Men ICKE att man fick göra liknande saker när han sen fick barn. Men "egna barn, andras ungar" verkar vara något han levt efter..

Sune...the girl sa...

På söndag är det final, söndag Martina! ;)

Miss0 - svensk tjej i Oslo sa...

sv; haha visst packa vi in allt snyggt i bilen. Gällde att vara lite "strategisk" för att få plats med allt.

Jag har inte lyssnat så mkt på den låten! Ska spela den nu. Jag har jobbat på dagis och barnen snappar upp rätt mkt. Hörde av mina fd jobbarkompisar att de går och sjunger "ölbrillor på" med en norsk hiphopgrupp feat Byz. Haha.

Nina sa...

kul att du är med å tävlar! lycka till! :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig