Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 2 juni 2011

Alla snabbisar är bra, till och med de sena.

Jag är en aning efter i mitt bloggläsande har jag märkt. Har haft lite annat för mig och inte känt att jag velat lägga tid på att läsa (och kommentera) som vanligt.
Men nu känner jag att jag saknar det och att jag faktiskt känner att jag missar saker i vissa av mina favoritbloggares liv (nyfiken i en strut...).

Somliga av de jag läser har återkommande temat som jag gillar och jag upptäckte i dag att jag missat att göra de där 10 snabbisarna som Lindisen ger oss varje vecka.
Men än är veckan inte slut så det är klart jag slänger in dem på en torsdag istället.
  • Mörk eller ljus choklad? Älskar ljus choklad med nötter eller av plopp-typ, har väldigt svårt för ren choklad även om den är ljus.
  • Sommar-eller vintersemester? Sommar, sommar, sommar.... eller möjligtvis vintersemester till ett land med sommarvärme :-)
  • Kaffe eller te? Fortfarande te. Rent och enkelt te utan konstiga fruktsmaker eller dylikt. (Och så socker och mjölk såklart :-)
  • Rosor eller tulpaner? Rosor! Men tulpanerna i början på våren har sin charm.
  • Laptop eller stationär dator? Laptop
  • Mönstrat eller enfärgat? Enfärgat
  • Byxor eller kjol? Byxor, men kjolar (klänningar) börja vinna över mig på sin sida.
  • Blus eller tröja? Tröja!
  • Paraply eller regnkläder? Paraply, men det är så krångligt sen man fick barn. Barnvagn och paraply går inte så bra ihop.
  • Lagad mat/restaurang? Ibland är det himla smidigt och väldig gott men att laga något riktigt gott hemma och avnjuta med familjen är mycket mysigare.

Min favorittulpan Louvre.

2 kommentarer:

Milliez - Blivande fyrbarnsmamma sa...

Haha, när du säger det så ser det nog lite skönt ut. Kanske ;)

Haha, nja det blir nog en syskon vagn ändå skulle jag tro ;)

Kram

Mia-Wera sa...

Hej! Snubblade in på din blogg via Familjeliv! Vilka fina barn du har:) är ganska ny bloggare och letar intressanta och inspirerande bloggar.

http://sakomdu.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig