Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 20 maj 2011

Alla ska ha plats i samhället!

Jag snubblade in hos bloggaren Smulgubbe och det visade sig vara mamman till en av de barn som visade Polarn & Pyrets kläder på We R Family-eventet jag var på nyligen.

När jag läste hennes tänkvärda inlägg från den 9 maj så var jag bara tvungen att skriva ner mina tankar till henne i en kommentar:

Även jag var på eventet. Tittade mest på modevisningen för att min väns dotter var med, hon som vinkade till publiken (mig). 
När er krigare (edit; hon kallar sitt barn så) rullade fram blev jag så otroligt glad ända in i hjärteroten, var tvungen att titta bort för att kämpa mot tårarna som kröp fram.
Det har ju diskuterats i bloggar, efter eventet, om det faktum att endast hon och den blyge pojken fick applåder. Jag ska berätta varför jag applåderade just då er krigare var på podiet.
Jag applåderade ER föräldrar som "lät" henne vara med och jag applåderade P.O.P för att de "lät" henne vara med!

Det räcker inte att t.ex Vi Föräldrar har ett barn med någon form av funktionshinder på tidningsomslaget vartannat år, det måste fram fler i media och liknande för att fler ska förstå att vi alla är lika mycket människor och har samma rätt att finnas.

Överallt!

Mer tankar kring denna modevisning finner ni hos Apan och Lady Dahmer.

3 kommentarer:

Smulgubbe sa...

Stort tack.

Självklart låter vi henne vara med både högt och lågt. Alltid! Som alla barn. Det är desto svårare att släppas in av samhället ibland, tyvärr. Men med händelser som POPs modevisning tror jag vi hittar fler och fler öppningar.

Milliez sa...

Tack så mycket!
Haha ja, då hade det kunnat bli lite pinsamt ;)

britta bloggar sa...

Åh vad bra! Alla barn måste ju få vara med såklart!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig