Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 3 mars 2011

NittiLeaks

Det var verkligen en rolig upplevelse igår, att få se inspelningen av Filip & Fredriks nya talkshowprogram NittiLeaks.
Premiären är i april på Kanal 5 men programmet vi såg inspelningen av igår är det fjärde programmet, år 1993, och kommer att visas i maj.

Trots att det var det fjärde programmet så var det första inspelningsdagen för NittiLeaks och gänget vilket gav en lite extra upplevelse när man får se hur det springs runt för att leta skärmar som "försvunnit" och hur de i slutet av programmet plötsligt ska filma om en av gästernas entré.

Gästerna för dagen var Sofia (Sofi-Propp) Wistam och Ulf (Ace of Base) Ekberg.
Hus-DJ och bisittare var Martin E-Type Eriksson.
Dessa tre verkade ha en hel del gamla minnen ihop och det var rätt roligt att höra om.
Mest intressant var att höra om Ulf Ekbergs liv i USA. Han flyttade ju dit då runt 1993 någon gång och har "nyss" flyttat tillbaka till Sverige med sin familj.
Han berättade om Milleniumskifte i Vita Huset, 750 personersfesten i lägenheten i USA, festandet på 90-talet osv osv.

Duon gick också igenom en hel del roliga och allvarliga händelser från året 1993. Till exempel vissa kända personers första gång i media.

Baserat på gårdagens inspelning så är detta en programserie som iallafall jag kommer försöka mig på att följa.

Musiken, inslagen, gästerna och duon själva såklart. Japp, jag tror att detta kommer bli en bra flashback som riskerar att bli beroendeframkallande för en kvinna som mig som upplevde 90-talet så mycket man bara kunde.

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig