Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 6 mars 2011

När barn blir tysta är det något på gång

Städade och hade mig, lade sonen att sova middag, dammsög lägenheten men hoppade av naturliga skäl över vårt sovrum där sonen sov.

Kliver in i dotterns rum, ser kaoset på golvet och att hon nu flyttat upp i sin säng för att leka med en stor låda med saker där.

Jag frågar henne om jag kan plocka upp det som ligger på golvet för att dammsuga (snäll som jag är, för att inte förstöra mitt i någon lek).
Jag leker i min säng nu mamma. Stör inte!


Försökte dölja skrattet som bubblade upp och backade ut ur rummet igen.

Eftersom det bara var det rummet kvar så satte jag mig istället vid datorn ett tag.
Man får passa på när ett barn sover och det andra faktiskt leker och INTE vill ha en med i leken.

Plötsligt inser jag att min babbliga dotter blivit tyst. Lyssnar för att höra om hon fortfarande leker därinne men tystnaden får mig att inse att min dotter nog tröttnat på sin lek...

Smyger in.






5 kommentarer:

Fröken M sa...

haha... men sötnosen då !! det var tydligen jobbigt att leka. MEn det är härligt att se att tystnaden inte alltid innebär trubbel och hyss ;)

BAMBI sa...

haha... va gulligt :) Hon blev helt slut av leken :)

maria sa...

Men vad söt! Och vilka fina lakan föresten! :-)

Skrotmamman skrotar vidare sa...

Liten...... Leken gick vilt till förstår jag ;-)
Två sovande barn - samtidigt! Det är lyx, det vet vi! Jobbigt bara när man inte ens får veta om att man har lyxen! De måste säga till innan de somnar! :-P

Trillingnöten sa...

hahahaha, vad sött!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig