Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 18 mars 2011

Man trodde man hade en bra morgon och så läser man det här

Per Torberger skriver i sin blogg Pers Värld om det fruktansvärda i att utvisa 2 barn under 10..med eller utan deras mamma som är psykiskt sjuk och gömmer sig. Till ett land vars språk de inte behärskar.

Är det bara Sverige som inte följer FN´s Barnkonvention? Var tvungen att se efter vad det står i den eftersom jag blev osäker efter att ha läsat Pers inlägg.

Det allra första jag stöter på är detta:

Artikel 3

  1. Vid alla åtgärder som rör barn, vare sig de vidtas av offentliga eller privata sociala välfärdsinstitutioner, domstolar, administrativa myndigheter eller lagstiftande organ, skall barnets bästa komma i främsta rummet.

Jag vill bara ta de här två barnen och springa....


Läs mer:
Svt/TT
Sydsvenskan

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig