Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 6 februari 2011

Would you please fill in this blanket, and show me your leg

Vi har besök av makens doktorand från Yale University i USA och framåt kvällen, när man är en aning trött, så blir det svårare och svårare att hitta rätt ord.
Nu är ju denna man ganska duktig på att förstå ändå så man släpper lite på garden också.

Satt och funderade på detta med svengelska, swenglish, och hittade en websida med så roliga exempel.
Männen här hemma sitter och tittar på en football-film och jag sitter och skrattar högt åt alla tokiga uttryck på websidan.
Till slut kände jag att jag var tvungen att dela med mig.
Vår gäst lät inte så förvånad över exemplen vilket fick mig att fundera på hur mycket knasigheter vi säger till den stackaren egentligen....

– The door went fast with such a smell so I understood that there must be a drag in the room.
– You should see, the plain took a big fart and vanished like a prick in the air!
– Oh, look! A fish-moose!
Sagda gäst har på begäran fått en kurs i svenska att läsa och om han kommer så långt så han faktiskt kan förstå mycket av språket så skulle jag vilja spela in en kväll härhemma och det samtal som kommer utspela sig när man släpper ännu mer på garden och blandar hejvillt....

2 kommentarer:

Petra sa...

Åh jag älskar swenglish... kan inte låta bli... och man har ju hört de mest underliga och roliga varianter ;-)

Skrotmamman skrotar vidare sa...

*LOL* Var tvungen att läsa högt för gubben..... hahaha! Tror det roligaste jag hört "irl" senaste tiden var när en kvinna ville fråga:
- Does the fish has any legs?

Hihihi. Troligtvis inte. Men kanske ben? ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig