Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 17 december 2010

Liten lista

Lite mera "lära-känna". Jenny fick en utmaning och kastade ut den till whoever wanted it, så jag hakar på.
 
1. Hur gammal är du om fem år? 40! Hjääääääääääälp vad hände?!
2. Vem var den sista du träffade? Min man
3. Hur lång är du? 164 centimeter
4. Vilken var den senaste film du sett? The new daughter
5. Vem ringde du senast? Skrotmamman (ber om ursäkt igen att jag lade på, fattade inte riktigt att jag  ringde haha
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Företag! Huka er för arga bloggerskan! :-)" - Till Skrotisen
7. Vad är dagens planer? Panta, handla, julgran, julklappar, pulka?, graven?, umgåååås eftersom hela familjen är hemma.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Lika mycket
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Inget av det faktiskt
10. När såg du senast din mamma? Alldeles för länge sedan!
11. Vilken ögonfärg har du? Grönblå
12. När vaknade du idag? 02, 05, 07 gav upp 07.30 ungefär
13. Har du någon gång hittat en katt? Japp, Tyson fick han heta och han blev kvar ett tag fast det inte var meningen att han skulle få stanna alls
14. Vilken är din favoritplats? Badkaret
15. Vilken plats föredrar du minst? Tandhygienistens stol...*ryyys*
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I ett boende i andra änden av staden och på en arbetsplats jag trivs på, och antagligen i "förkrigstiden" med dottern (hon kommer vara 12,5 och alltså nästan tonåring och hon tar väl efter mig kan jag tänka....)
17. Vad skrämde dig som barn? Ensamhet och en sorts australist ödla som reser sig på bakbenen, fäller ut en "sköld" runt halsen och springer mot en för att skrämmas. Funkar på mig! 
18. Vem fick dig att skratta senast? Min son, som började skratta högt när jag tappade en sked (lite roar en 6 månaders)
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Nej
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Helt olika, antingen bara underbyxor eller så kombinerar jag med ett långt linne
22. Hur många kuddar har du i sängen? 3 på min sida
23. Hur många landskap har du bott i? Skriven i ett, sommarboende i ett annat till 15 års ålder eller så
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Hmm ja, senast på bröllopsresan haha Stooora billiga drinkar på baren vi hamnade på istället för restaurangen vi inte hittade...
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor
26. Är du social? Ja
27. Vilken är din favoritglass? Ben & Jerrys "Everyting but the.." Finns inte i Sverige tyvärr. Eller kanske som tur är!
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Skaffa städare!
29. Tycker du om kinamat? Gott
30. Tycker du om kaffe? Blääää!
31. Vad dricker du till frukost? Te
32. Sover du på någon särskild sida? Höger sida i sängen, oftast vänster sida av kroppen
33. Kan du spela poker? Njaa hjälpligt
34. Tycker du om att mysa? Ja
35. Är du en beroendemänniska? Säger bara Coca-Cola
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Japp, en av mina bröder
37. Vill du ha barn? Inga fler nej
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, tyska (förstår mer än kan tala nuförtiden), börjar förstå persiska mer och mer.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja, lite för många gånger tycker jag.
40. Föredrar du havet eller en pool? Pool
41. Vad spenderar du helst pengar på? Film, böcker, kläder
42. Äger du dyra smycken? Några få
43. Har du någon gång testat narkotika? Tror det men vi var inte säkra på att det verkligen var något sen eftersom ingen av oss kände något...
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Tuggummi
45. Vem är den roligaste människan du känner? Funderade på vem som kan få mig att skratta hjärtligast och härligast och det är min systeryster Mia, tyvärr träffas vi alldeles för sällan!
46. Välj ett ärr på din kropp? Det efter ovanstående systerysters råtta som var lös och som jag höll på att sätta mig på. Rolly (tror jag den hette) gillade inte riktigt det och försökte bita ifrån på min hand.
47. Vad har du för ringsignal?  Marimba (Ajfånfyra)
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja
49. Flirtar du mycket? Nej, alldeles för lite haha
50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hos mamma
51. Kan du byta olja på bilen? Nej - men jag vet teoretiskt hur det går till
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, då skulle jag fått svårt att ta körkort sen....
53. Vilken var den senaste bok du läste? Paganinikontraktet
54. Läser du dagstidningen?  Nej
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Vi föräldrar
56. Dansar du i bilen? Mina ben gör det i allafall, sjunger desto mer.
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Mix Megapol
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Sonens pencillinmängd och ett streck för första dosen
59. När var du i kyrkan senast? 21 november

1 kommentarer:

jenny sa...

Jätte kul att få läsa din lista!! Och stort grattis till Röda hund plagget, har lite kläder från dom jag också :)

Ha en underbar helg, kramar Jenny

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig