Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 12 december 2010

Konsten att säga nej

En läskig tanke.
En vacker dag kommer dottern vilja sova över hos sin pojkvän för första gången, eller dra hem någon som hon vill ska sova över....
Hur tacklar man det då? Ja det beror väl på ålder kanske men häromdagen sa Maken något som fick mig att osökt tänka på detta.

Dottern säger mer än gärna Nej. Ibland utan att ens ha lyssnat på vad man sagt, men då är hon inte sen med att ändra sig till ett Ja iofs.
Häromdagen när det var ett oändligt antal Nej suckar Maken och säger ungefär så här till henne:
Ja, ja fortsätt säga nej tills du är åtminstonde 30 iallafall så behöver jag inte vara orolig för dig!

Man måste vända det jobbiga till något positivt ibland eller hur?!

Just nu är det väldigt mycket "Nej, vill inte gå hem"...

2 kommentarer:

Indra sa...

Åh vad jag känner igen det där. Vår granne kan inte ha en aning om hur man lever i ett hyreshus med andra. Hon måste verkligen också ha levt sitt liv hittills i skogen nånstans. :-) Hoppas ni blir av med grabbgänget snart så ni får lite lugn.

Kul att du är med i tävlingen. :-) Lycka till!
Ha en fin söndagskväll!
Mvh//Indra

Petra sa...

Härligt... här hemma känns det som om man levt i NEJ-perioder fram och tillbaka i flera år nu... först William - och sen Vincent - men som du säger så "lyssnas" det ju inte ordentligt så det blir "nej, nej, nej, jaha, jaaaa" - men vi lever efter devisen här hemma att kvinnor och barn får ändra sig =)

Kram - är du mer återställd nu???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig