Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 1 november 2010

Lilla envis blir blöt

Dottern brukar vakna med torr blöja titt som tätt nu för tiden. Så jag försöker att sätta henne på toaletten direkt vid morgonvaknandet.
Det är dock inte alltid den idén går hem hos lilla fröken.

Hon vill inte kissa på toaletten säger hon och kröker ryggen och knölar så hon tillslut hamnar sittandes på golvet.
Och där på golvet kommer så kisset för det mesta.

I morse var det samma sak. Hon kommer uttraskandes till vardagsrummet och ser lite morgonbutter ut.
"Jag är vaken" konstaterar hon och tittar uppmanande på mig.
Efter lite morgonhälsningar och gos bär jag in henne på toaletten och tar av blöjan. Berömmer den torra blöjan ( eller ja, dottern då) och ska sätta henne på toaletten.
Nähä! Den gubben går inte. Och så kommer det några droppar på golvet och och jag ställer henne i badkaret för att tvätta av.

Ren och fin igen (men utan blöja för den vill hon absolut inte sätta på sig) går hon och sätter sig i sin lilla röda skinnfotölj medans jag förbereder frukost till oss båda.
"Oooooj mamma" hör jag och går in till henne.

Ett formidabelt vattenfall rinner ner på golvet.
Hur har hon kunnat hålla sig till de små dropparna tidigare om det fanns sååå mycket att kissa ut!?
Den här gången säger hon själv att hon behöver tvättas och det slutar med ett bubbelbad.

Man ska ha tid på sig på morgonen....


0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig