Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
måndag 1 november 2010

Brasiliens första kvinnliga

Nu har Brasilien sällat sig till länderna som vågar sig på en kvinnlig president/regeringschef.
Är det någon som ser en trend?
Bara några vågar så följer de andra med. Vilket blir nästa land?


Aftonbladet.se´s artikel om Dilma Rousseff

2 kommentarer:

Daniel sa...

Hoppas vi inte behöver vänta längre än till 2014 innan Sverige världens s.k. "jämnställdaste land", också tillhör ett av de länder som fått kvinnlig regeringschef.

Maria sa...

Förhoppningsvis inte USA. Det är en (kanske två) som kan vara på tal här och jag är inte vidare förtjust i henne....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig