Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 26 november 2010

Ett nytt sätt att brygga sig en kopp te

Idag kom de! Royal T-Stick-pinnarna som jag skulle få pröva.
Skyndade hem för att värma mig efter någon timme ute i snön med dottern och vad passade bättre då än att faktiskt ta sig en god, varm kopp te?!

Läste på förpackningen de enkla instruktionerna och ja de är så enkla så man inte ens hade behövt läsa dem.
  • Håll stickan så långt upp du kan
  • Sätt ner stickan i koppen och rör om till önskad smak. Blanda i tillbehör efter önskemål.
    Använd te-stickan istället för teskeden. Man behöver inte ta ur stickan ur koppen om man inte vill.
  • När (om) man tar ut stickan ur koppen fattar man tag i övre änden igen, låter vattnet rinna av och knackar eventuellt av droppen som kan bildas mot koppens kant.
  • Vänd stickan upp och ner i 4-5 sekunder, sedan kan man lägga ner stickan utan att det blir blött!
  • Njut din kopp med gott te.
Det funkar verkligen! Och gott blev det!
Jag fick hem vanlig Earl Grey (det som jag allra helst dricker) och det blev en god smak både med och utan den vanliga mängd socker och mjölk som jag brukar använda.
Och inget söl på bordet när jag lade ifrån mig stickan för att dricka mitt te.

Royal T-Stick finns i tre förpackningsstorlekar (15, 30 och 250 sticks) och finns i smakerna Earl Grey, High Tea, Green Tea, Rooibos och Fruit.

Ser du denna i din matbutik/teshop så rekommenderar jag att du provar den, eller köper den som gå-bort-present. Lite annorlunda och nyttigare än flaskan med vin och kartongen med choklad.





Brukar ni dricka te? Vad dricker ni då och har ni några ritualer som ni alltid följer?

1 kommentarer:

Linda w L2K sa...

Spännande! Nu måste jag ju åka hem till dig och dricka te!

Jag dricker mycket te i många smaker. Inga direkta ritualer. Det ska isf va att jag extremt sällan har socker i och väldigt sällan mjölk. Om jag inte gör chailatte.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig