Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 10 oktober 2010

Mer energi

I natt fick jag sova mer och var pigg och fräsch i morse...ungefär.
Kände mig i alla fall mycket bättre så helt plötsligt bar det av till UnderBara Barn-mässan igen, den här gången med dottern och astmamedicinen i varsin hand.

På mässan träffade vi diverse bekanta och såg en viss bloggerska som jag bestämde mig för att hälsa på efter toabesöket men sedan glömde bort när jag skyndade mig tillbaka till dottern. Förlåååt....Johanna!
De andra vi träffade var min vännina Linda som var där med alla 4 barn och Andrea. Hoppade även på Lindisen, när såg henne, har träffat henne en gång tidigare under en fotografering för Willvin, urtrevlig tjej!
Och så fick jag en glad chock och ropade för fulla muggar efter Sandra, men hon hörde ingenting. Hon och maken gick där och såg så fina ut med sin lilla nyföding.

Handlade lite kläder och småsaker när Hannah äntligen tröttnade på att titta på allt för barnen, vilket var myyycket.
Tyvärr var hon då ganska trött och samtidigt "myror-i-brallan"-vimsig och tiden började rinna ut så det blev lite snabbshopping.
Vi kom bland annat hem med:
  • 2 älsklingtröjor storlek 2-4 år och en vit dragkedjetröja med huva till mig från Lundmyr. Totalt... 100:-
  • En dörrstopp med elefanthuvud som tidigare kostade 40:- men nu var på halva priset.
  • Samma sak med ett par elefanttofflor till sonen som nu kostade 40:-
  • En Novastar tröja till dottern för 100:-
    (det var det enda i storlek 92 jag hittade hos dem under 400:-!)
  • Becur Repair, hudkräm i i skumformat för barn, kostar 99:- st hos Apoteket just nu, mer i vanliga fall.
    Jag betalade 50:- för 5 st. 
  • 3 plagg från HM, P.o.P och Name it, för 10:- st hos Loppi.se
  • Tygbokstäver att trä på tråd och hänga på t.ex vagnen, sonens smeknamn. Det blev ett av de dyrare inköpen med 40:- per bokstav, totalt 200:-, från Kul Design.
  • En Galaxa-singel för 50:-
  • En klänning från Dresstwice för 399:-. Dottern fick välja själv. I enlighet med deras filantropiska målsättning så skänker de ett likadant plagg eller motsvarande inköpskostnad till välgörande ändamål för varje plagg man köper hos dem. Gillar det engagemanget totalt!
Säkert var det diverse fler saker som inhandlades.
Sen fick man ju diverse påsar och kassar från flera ställen med lite smått och gott i.

T.ex Dagispåsen från Loppi.se med en flaska, napp, russin och kakor från Småfolk, och så de obligatoriska reklamlapparna för allt möjligt.

Liberos BB-bag till gravida och nyblivna föräldrar. Samma som man får på BB. Det fick jag en i fredags men kände inte att det var något jag behövde ta idag också eftersom den storlek på blöjor som finns i den är på gränsen för sonen nu och så kan han bara ha dem med täta byten för annars läcker de som såll...

Hos brandmännen, som dottern var väääldigt blyg för, fick vi en påse med en serietidning, klistermärke med deras nya 112-grej för barn och ett memoryspel.

Hos SF fick man popcorn, det älskar dottern, och klistermärken. Jag skulle även ta deras biokort på vägen ut men glömde det när dottern drog iväg när hon fick syn på nästa roliga grej.


1 kommentarer:

Johanna sa...

Hihi ingen fara, får hejja om du ser mej någon annan gång. Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig