Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
lördag 9 oktober 2010

Ett närakutsbesök senare

Jaha, efter att i det närmaste fått panik på grund av hostan och andningen idag så ringde jag närakuten och fick komma dit.
Lite lyssna på lungor..hmmm...
Litet blodprov i fingret och inhalering av Ventoline samt en 12 tabletters dos av cortison så..
Förkylningsastma och luftrörsinflammation konstaterad!

Läskig biverkning av inhaleringen också. Kändes som om fingrarna somnade in, stelnade och svullnade upp.
Sköterskan kände på fingrarna och de hade varken stelnat eller svullnat upp. Ringarna satt fortfarande lika löst : -)

For sedan och hämtade ut Pulmicort och något som inte var Bricanyl men typ samma sak (är lite trött och "orkar" inte gå och kolla vad den hette).
Joo Buventol hette det ju.

Efter medicineringen på akuten och första doseringen här hemma så känns det såååå mycket bättre så jag faktiskt insåg att jag visst var hungrig.
Hade inte ätit sen 11-tiden.
 
Så glad i hågen gjorde jag varma mackor till mig och maken medans han vaggade sonen till ro.
De blev supergoda.
Baguette, smör, skivad färsk champinjon, skivad tomat, salt, peppar, oregano, chorizoskivor och så ostskivor på det - Mums.

Hostar fortfarande i "anfall" men nu är det utan kramp i luftrören och slemmet kommer upp någorlunda som det ska. Blir ju inte bra omedelbart men nu slipper jag gå med dagens hemska känsla nå mer.

Vill dela med mig av fynd och tankar om gårdagens mässbesök men det får allt vänta till i morgon.
Nu ska jag förhoppningsvis få sova lite, det gjorde jag ju inte natten till idag....


1 kommentarer:

Skrotmamman sa...

Vad skönt att det är bättre! Vad läskigt när det blir så.... hoppas att det håller i sig.
Dottern fick ju också Ventoline för ett år sen när hon hostade så det krampade totalt i luftrören. Läkaren sa då att det var som "flytande astmamedicin" :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig