Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 7 oktober 2010

Kvällens glömskestraff

Fotograferade lite hos väninnan idag när vi hade en liten mamma-träff, hon, jag och Linda.
Våra barn är födda nu i sommar med ganska precis en månads mellanrum, juni, juli och augusti, och eftersom det såg så sött ut med våra barn på samma filt. Lite tripp trapp trull liksom så kunde jag inte låta bli att fota.
En extra skrotfia ville så klart också vara med på bild. Storasyster till minstingen S.

Storasystern, min son, Lindas dotter och lilla S närmast kameran
Vi snackade om allt möjligt och omöjligt sådär som småbarnsmammor gör och hade bland annat ett samtal om det här med att lägga ut bilder på internet.
Jag ställde såklart frågan om det var okej att lägga ut en bild från dagens träff och detta mötte tacksamhet och sedan pratade vi fram och tillbaka om olika erfarenheter och dubbelmoraler angående bildutläggandet.
Mycket intressant samtal.

Men...
När jag kommer hem, via dagis, så upptäcker jag att jag glömt kameran på köksbordet hos väninnan...
Hmm!
Jag som ska till UnderBARA BARN-mässan i morgon och där tänkt att ta lite foton måste ju ha min kamera så när maken kommit hem och barnen kommit till ro så var det bara att kvista över på något som mer kändes som ett glömskestraff än en skön promenad.
Nåja, jag kom ju ut på en rask promenad i allafall. Alltid nyttigt.

Vänninans make som var snäll och kom ner med kameran då deras port var låst sa så träffande:
-"Är du ute på en kvällspromenad?"
-"Var så illa tvungen." svarade jag med en suck
-"Har du lärt dig en läxa nu?" skrattade han
-"Förmodligen inte" var jag ju tvungen att säga....

Och inte kan jag skylla på amningshjärna heller :-)

2 kommentarer:

Skrotmamman sa...

Ha ha, det man inte har i huvudet....
Dessutom, ska HAN säga. Impad över att det bara var EN sak som glömdes. ;-)

Adara - teckningar, foton, drömmar sa...

Men åh vad söta! :) Jag vill också ha barn! <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig