Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 16 juli 2013

Utan internet i 2 dagar försmäktade....

....vi INTE på denna ö!

Så är vi då på den stora lilla ön igen. HÄRLIGT!

Att vi också bor i samma stuga i år känns verkligen som om vi "kommit hem".
Vi hade egentligen fått en annan stuga längre bort men när maken frågade om de hade något "närmare" (stranden alltså) så hade de visst det och när ägaren körde i förväg och sedan svängde in vid precis samma stuga som vi bodde i förra året så fick alla ett stort leende på läpparna, utom bonussonen då som inte var med förra året. KUL att han kunde komma med halva veckan i år eftersom han sedan drar över atlanten för att plugga i ett halvår.

Ägaren verkade också tycka det var kul att vi kommit tillbaka i år också och av en slump hamnat i samma stuga.
Ja, då vet ni hur allting fungerar i stugan då!

sa han och konstaterade nog att allt blir lite lättare med återkommande gäster. Vi fick uppfattningen förra året att det var deras första år som ägare av stugabyn, så kanske är vi de första återkommande gästerna för dem?

Vi har redan smitt lite lösa planer om att komma hit igen nästa år också och då är det jag som ringer hit så fort vi har bestämt oss och bokar just stuga nr 18, den saken är säker.
Vi åker nog sista veckan på semestern nästa år, precis som vi gjorde förra året, för då var det lite bättre väder (skriver jag som nu sitter mitt i solen och njuter av en lätt bris och hetta varvat) och så har hallonen hunnit mogna då. Nu är det bara små, små kart överallt utmed vägen till stranden.

Men i vattnet är det INTE för kallt för att bada i alla fall. Kallare att komma upp efteråt då tyckte barnen.

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig