Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
fredag 31 maj 2013

Exklusiv visning!

När barnens förskola är stängd så gäller det att planera något roligt att göra för det vill de. Dagen ska vara speciell.

Idag hade vi tänkt åka och hälsa på den "Öppna förskolan" som barnen gick till innan de började på förskolan. När jag ringde dit på
morgonen för säkerhets skull så nåddes vi av det bistra beskedet att även de hade stängt.

Snabbt kollade jag upp biofilmsstatusen på SF.se och såg att en ny trio Alfonsfilmer visades på biografen i Kista. Eftersom vi även behöver shoppa nya gympaskor och tofflor till sonen samt inbjudningskort till deras kommande födelsedagskalas så gav vi oss iväg med en buss som går raka vägen dit.

Ett par stationer innan vi var framme säckade sonen ihop och jag rusade fram till papperskorgen vid dörrarna och där kräktes han. Nedrans åksjuka!

När det lugnat ner sig insåg jag att vi befann oss i Husby så vi hoppade snabbt av så han skulle få frisk, sval luft. Sedan tog vi tunnelbanan den sista biten och kom fram lagom för att äta lunch innan bion. Vid det här laget hade sonens åksjuka lagt sig så han var jättehungrig.

Vi gick in på Levinskys eftersom det var lugnt därinne.
Vilket misstag det var!
Maten var ljummen och inte alls aptitlig och eftersom jag inte orkade tjafsa med dem eller hade tid att vänta på ny mat så talade jag bara om för dem att maten var värdelös och så gick vi.

Efter lite annat, snabbt, i magen gick vi in på bion med våra biljetter i högsta hugg.
Och hamnade på en helt exklusiv visning då det bara var vi i hela salongen.

Lyxigt tyckte jag, konstigt tyckte barnen men de satt som små ljus hela tiden.

1 kommentarer:

Ötjejen sa...

Vilken dag ni verkar ha haft!
Synd att vi inte hann träffas förra helgen, men jag såg att du kommer ner på Fab Mamas i höst!
Dessutom har jag idag bokat Mammabloggkryssningen!
Ses snart vännen!
Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig