Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 28 april 2013

En riktig heldag!

Idag har vi inte varit inomhus många stunder. Efter frukosten åkte maken till jobbet och sedan började jag med framsidan på huset.
Barnen snurrade som vårrusiga humlor runt mig och ojade sig över alla små (o)djur som eventuellt skulle skadas eller "döööö" i min framfart med den lilla krattan och spaden. Till slut var jag tvungen att schasa ut dem på gården för att få någonting gjort.

Med sig fick de den ca 1 miljon stora här av sniglar som jag fann när jag började rensa bort marktäckaren som växte vid häcken.
Eländes växt som skickat ut sina "tentakler" och börjat växa i den i princip obefintliga plätt av gräsmatta som funnits framför köksfönstret.
Nu är den iallafall borta och det är det lilla som fanns kvar av den så kallade gräsmattan med!

Maken hade köpt nya "barriärpinnar" (ingen aning om vad det kallas) så jag drog loss de gamla halvruttna och grävde en ränna för de nya och bankade ner dem.
Skickade sedan ut ett stolt foto på Facebook och fick snart veta att jag borde ha oljat dem innan...
Oups!

Nåja, har de ruttnat efter nästa vinter så får vi byta ut dem igen då, de var tydligen billiga iallafall enligt maken.

Mätte ut och placerade trädäcket som skall ligga där det tidigare var gräsmatta och trots att vi inte gjort underarbetet, trädäcket gungade lite "mysigt" när man gick på det, så ställde jag ut bordet och de två stolarna som man kan sitta på för att hålla koll på ungarna på gården. Och njuta i solen under dagens första halva.

Kändes ju härligt att se resultatet av mitt hårda arbete.

Efter att ha stått en bra stund och pratat med två grannar så märkte jag att barnen var rastlösa och de började tjata om en promenad som jag tydligen utlovat.
Sagt och gjort gav vi oss iväg och ja det blev inte direkt en promenad. Inte heller en utflykt enligt dottern utan en "jobbinad".
Vi var inte hemma förrän efter 2 timmar, och det helt utan vagn till stackars sonen som var helt förbi av trötthet när vi kom hem.

På vägen hem gick vi förbi cafét i centrum och köpte med oss fika för att inviga baksidan (där solen nu låg på) och de nya uteplatsmöbler vi ställde dit igår.
Lagom då vi satt där kom maken hem igen och dagen avslutades på ett synnerligen mysigt sätt.

Eller...den är ju inte slut än för mig för nu är jag på väg in till stan för att gå på bio.

Skräckfilmen "Mama".

Själv....

6 kommentarer:

Trillingnöten sa...

Låter som en fantastisk dag!! Precis som en vårig söndag ska se ut :)
Modigt att gå på skräckfilm själv. Mama var jättebra tycker jag :)

Marie-Louise sa...

Var filmen bra/läskig? Kram

Tommy sa...

Sv: Om det ändå vore så väl!
Vi har egen lite tvättstuga i lägenheten med tvättmaskin och tumlare och av någon konstig anledning har jeansen försvunnit .. Uppdrag jeans letning fortlöper!

Ha fin fin valborg!

Nina sa...

använde den här:
http://pixlr.com/editor/

dianasdrömmar sa...

Låter härligt :) kram Diana

Madde sa...

Vilken underbar dag ni ser ut att ha haft, inte alls avundsjuk när jag har jobbat hela dagen. ;) Hade absolut hellre varit hemma och njutit i solen jag med. :D

Åhh tack så mycket det värmer alltid att få beröm för naglarna jag gör superkul. :)

Hihi ååhh ja snart snart kommer min hemlighet ut. Längtar enormt efter att kunna berätta helt och hållet min lycka. :D

Kramar.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig