Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 24 februari 2013

Första egna resan! Tips mottages!

Tänka sig att jag i den ärbara åldern av 25, ok 37 år, ska åka 3 dagar till London. SJÄLV!
Det är faktiskt min första resa som jag kommer företa mig utan resesällskap. Min makes ena syster bor dock i London så jag har henne att hålla i handen om det skulle bli för "läskigt" förstås.

Jag har börjat samla på mig en lista med platser jag vill besöka...än så länge är de allihop shoppingrelaterade....men jag måste ju göra något mer.
Jag ska ju gärna klara att ta mig hem med packningen också så jag kan ju inte shoppa konstant.

Vad jag är ute efter är mysiga, häftiga restauranger eller kafeér, ställen med bra, prisvärd afternoon tee eller annorlunda muséer.
Eftersom jag har varit i London förut så har jag redan sett Big Ben och sådant som man kan gå till och titta på.
Är det någon av mina läsare som har förslag? Allt behöver ju inte ligga i centrala London.

Jag har försökt leta mig fram till egna förslag via olika turistsidor om London men det är så svårt att sortera ut tycker jag.
Är det till exempel någon speciell musikal som spelas just nu?

Bild från http://www.visitlondon.com/ 
Hur kommer det sig då att jag kommer åka till London i mars?
Ursprungligen var det tänkt att jag, maken och barnen skulle åka och hälsa på makens ena syster som bor i London men när vi liksom aldrig fick rumpan ur vagnen för att boka resan så sa jag plötsligt:
Om vi inte åker tillsammans så åker jag banne mig dit själv! 
Maken såg direkt lite klurig ut och utbrast sedan att det faktiskt lät som en bra idé, att jag kunde behöva komma iväg lite. Få sova på nätterna och göra något roligt.
Jag blev såklart eld och lågor och vi bokade faktiskt resan till mig direkt och ett par dagar senare, när vi bokat hotellet, så kändes det verkligen som om jag har något jättekul att se fram emot nu i vår.
Februari måste ju vara en ganska vanlig månad där folk bokar en liten resa egentligen. Februari är ju en sådan där trist transit månad. Man är urtrött på allt vad vinter heter och samtidigt så känns det som om man har minst 2 månader kvar innan det blir ordentlig vår.... Vad är då bättre än att boka en resa i mars så att man i februari har något att se fram emot och "komma iväg" lite så man "orkar med" fram till den riktiga våren?

Finns det då något negativt med den här resan, förutom att jag ibland är märkligt nervös över att åka iväg själv för första gången?
Ja....
Jag har aldrig varit iväg från barnen så här länge förut.
De kommer så klart klara sig alldeles utmärkt och maken med men jag skojar inte när jag redan har bestämt vilket foto som jag skall ta med mig och sätt upp på hotellrummet så jag kan se dem det första jag gör när jag vaknar.

5 kommentarer:

Madde / ★ Livet som mamma och lärare ★ sa...

Så roligt för dig :) . Spännande att resa bort så där :).

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Härligt! Det går flera bra musikaler där just nu och om du inte har sett The Phantom of the Opera så är det ett måste!

Vi åker dit i Juli, iaf jag och Sambon... om barnen följer med återstår att se. Man vet inte med en 18- och en 20-åring...

NJUUUUT!

Jonnié sa...

okej, fast jag tror nog att de e precis därför han avgår, homosexualitet är inte accepterat bland de troende katolikerna.
och så fort de blev känt att han haft sexuella kontakter med män, så valde han att avgå

Lilith sa...

Nej jag är inte avundsjuk alls. Inte minsta lilla ;)

Jag fyller också 25 varje år och har gjort så länge jag kan minnas. Fast nu börjar trollen tjata om att det är dags att jag i alla fall fyller 26.

Ötjejen sa...

Vad underbart det låter med en liten resa! Själv ser jag mest fram emot Bloggminglet just nu! :-)
Sv. Ja, det var en fantastiskt fin goodiebag! :-) Kram vännen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig