Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 16 oktober 2012

Ärlighet och omtanke räcker alltid längst.

I går morse när jag var på väg med tunnelbanan från min station så märker jag att kvinnan som satt sig framför mig talar i telefon med någon vars "sak" hon uppenbarligen hittat på väg till bussen samma dag.
Jag hör att hon berättar att hon, i väntan på bussen, hade passat på att kolla upp "sakens" ägare via hitta.se och det avtalades om överlämning osv.
När de höll på att avsluta samtalet så hör jag kvinnan säga att hon heter Helen.

I eftermiddags slog jag mig ner i tunnelbanevagnen som vanligt och slår upp dagens Metro. Jag hinner läsa igenom det intressanta och hamnar på insändarsidan. Alltid intressant att se vad folk vill klaga på den här gången, vilket brukar vara ungefär samma som andra före dem har klagat på eller så vill de bara klaga på att folk klagar för mycket (just de får mig alltid att le).

Så läser jag plötsligt en insändare från Sandy som tackar en vänlig kvinna vid namn Helen som hittat hennes plånbok och återbördat den till henne.
Vad är oddsen för att det skulle vara någon annan Helen, när Sandy nämner i annonsen just det som Helen sa att hon i letade upp plånbokens ägare via hitta.se?

Jag blev så glad att jag fick se denna tacksamhetsfyllda insändare och kalla mig fånig men jag klippte ut insändaren och stoppade den i plånboken. Ser jag Helen igen (ganska troligt om hon som jag brukar åka vid samma tid osv...) då ska jag visa henne annonsen. Kanske har hon inte läst Metro själv eller hoppat över insändarna och då ska jag berätta att hon minsann gjorde också mig glad på sätt och vis.

Härligt när folk tar sig tid att leta reda på folk när de hittar saker. Karma!

6 kommentarer:

Veiken sa...

Oh, vilket härligt inlägg! Tron på mänskligheten återkommer snabbt vid sådana tillfällen. :)

Marie-Louise sa...

Ja ärlighet vara längst :) Kram fina

Znogge sa...

Jag hittade en väska i somras och lämnade den till polisen. Väskans ägarinna blev så glad och tacksam för det. Kändes som en självklarhet att göra det men alla tänker tydligen inte så...

Anonym sa...

Karma is a bitch if you are!
Vilken underbar kvinna. Me like, och vad roligt att du läste det i Metro sen.

kram
Stoffe

Ewa (mamma till 6 döttrar) sa...

Vilket härligt inlägg :) Nu blev jag riktigt glad ända in i själen :)

Kram

Nett sa...

Underbart, hoppas att du träffar på Helen igen. Tror hon skulle bli hemskt glad :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig