Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
tisdag 4 september 2012

Min, min, min! Faktiskt!

Häromdagen påstod jag för maken att jag inte köpt någonting till mig själv när jag var iväg på Mammabloggkryssningen. Detta för att jag skulle unna mig att ta en taxi hem från båten då goodiebagen (och det jag köpt till maken och barnen) vägde så mycket att jag inte ides ta mig hem med kollektivtrafiken.

Nu var ju inte detta helt sant, kom jag på i går kväll.
Jag köpte mig ju nämligen en ask med tjugo stycken lakritspipor. Nostalgi!

I går kväll skulle jag ta mig en lakritspipa och hittade avbrutna bitar i asken. Det slog mig då vart maken fick lakritsen ifrån som han mutade sonen med i förrgår.
Ur MIN ask!
Hur sjutton tänkte han då?
Det finns nämligen anledningar till att jag till exempel vägrar låta barnen dricka coca-cola - För att jag ska få ha den för mig själv! Det samma MÅSTE ju gälla lakritsen också!

Jaja, det där med att det är fasligt onyttigt med coca-cola och godis spelar väl en viss roll också men lakritsen alltså....Den är ju MIN!
 
(Det visade sig att han trodde att sonen inte skulle gilla lakritsen men det gjorde han....tills han stoppade in hela biten på en gång, nästan kräktes och fick spotta ut allt.)

2 kommentarer:

Madde sa...

Haha ja men eller hur. ;)
Dock så började vi inte direkt prata om det och ja hon tror nog att jag fick göra ett gravtest eller något eftersom jag skulle kissa i en mugg haha.
men men skit samma. ;)

Haha klockrent ju. ;)

Kramar

Ewa (mamma till 6 döttrar) sa...

Åhh lakrispipor är GOTT!! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig