Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
onsdag 26 september 2012

En riktigt tuff dag!

Vaknade med huvudvärk pga jag missade att själv äta middag igår och all stress, tunga lyft och inskolning på dagis tagit mer energi än jag består av.

Gaskade upp mig och fick i mig frukost, hittade kläder till barnen och så begav vi oss iväg till dagis igen.
Det strilande regnet var inte speciellt roligt att vara ute i för mig och maken men vi hade i alla fall gummistövlar. Barnen var rätt klädda så de påverkades inte nämnvärt tycker jag men lagom tills vi skulle in och äta lunch så kom min huvudvärk tillbaka.

Jag satt i en soffa inne på förskolan och såg på medans dottern röjde runt bland utklädningskläder, kossor och dylikt och upptäckte till min förskräckelse att jag höll på att somna!
Behöver väl inte skriva att jag blev väldigt glad över att fröknarna och dottern tyckte att jag kunde gå hem så dottern fick prova att vara själv de 2,5 timme som var kvar av dagens korta inskolningsdag.

Hem kom jag, fick i mig lite tomater, coca-cola och några ostbågar (nyttigt så det förslår) och sedan somnade jag i soffan med min migränliknande huvudvärk.
Till saken hör att jag varken på morgonen eller när jag kom hem kunde hitta några Alvedon då de var väl nedpackade någonstans. Trodde jag....

Maken kom hem med sonen och jag sov vidare. När det var dags att hämta hem dottern så gick maken och hämtade henne....och jag sov vidare.
Efter ett par timmar så kom jag äntligen upp ur soffan med hanterbar huvudvärk. Vi gjorde oss i ordning och skulle till centrum för att handla hem lite mat.
När jag tar plånboken ur handväskan så hittar jag ALVEDON! Vad sjutton!? Har jag gått hela dagen med denna förlamande huvudvärk i onödan liksom?! Suck!
Nu vill jag få i ordning här hemma så man hittar det man vill ha, när man vill ha det!

Nu har jag röjt i hallen så att fastighetsskötaren kan komma åt och sätta upp en kapphylla i morgon och sitter här för att titta på en gammal gymnasietklasskamrat som får sitt sommarhus uppfräschat av Johnny och Mattias.

Skönt att äntligen sitta ner i soffan och bara titta på tv!

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig