Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
torsdag 28 juni 2012

Det där med mens....



Jag har ju haft "turen" att ha väldigt oregelbunden mens eftersom jag har en aning av hormonproblem...Senast jag hade mens var i början av april och nu hoppas jag lite att det skall dröja till iallafall augusti innan nästa kommer. På sommaren brukar den göra längre uppehåll av någon underlig anledning.
Är det för att jag ska kunna bada i havet när jag vill kanske...... Jag som inte tycker om att bada i havet då det är så fasligt kallt.

Jag har bland annat ett prolaktinom i hypofysen som egentligen behöver medicineras... och det har jag gjort när jag fick veta att jag hade den, år 2007. Det fick jag sluta med sedan när jag väntade dottern och sedan hamnade jag mellan några stolar eller så och glömde själv bort att ringa och påminna min läkare om att jag borde komma på besök.
Så i vintras ringde jag honom när min njurläkare, på det årliga besöket, tyckte att det minsann kunde vara bra att få ner det där prolaktinvärdet och göra en koll på prolaktinomet i huvudet.

Så nu har jag fått börja med medicinen igen (en parkinsonsmedicin faktiskt....?!?!) och därmed...så kommer mensen nog bli regelbunden igen....Bläää.

Men förhoppningsvis blir den i något mindre format än de Niagarafall jag har de gånger jag har mens. Det hinner ju samla på sig en himla massa slemhinna innan rätt "release"-hormon kommer på att sticka ner till livmodern och utlösa det hela, kan man säga.


1 kommentarer:

LILITH - Mamma med Borderline sa...

Det är så underbart skönt att slippa det helt och hållet. Äter p-piller som gör att jag inte får mens alls, och har gjort det i ca tre år tror jag att det är.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig