Och så jag då

Och så jag då

About Me

Martina
Stockholm, Sweden
Vill du veta mer allmänt om mig så kika gärna under "Här är jag"-fliken. Välkommen hit!
Visa hela min profil
Allt är mitt så fråga först!. Använder Blogger.
söndag 6 maj 2012

En "liten" utflykt på vägen hem.

Jag lovade dottern en lite tur till Hågelby Parken för att se på djuren och när vi kom dit så är det ofantligt mycket folk och saker som försigår där.
Idag hade de 4H-dag med kaninhoppning, djurklappning, fårbajsbingo, vagnsturer, grillning och bäst av allt enligt dottern: Ridturer!!


Vi stod i kö i ca 40 minuter innan det blev hennes tur och hon var så stolt över att få rida den största av hästarna.
Skötaren bad dottern säga till om hon började glida och när ridturen var över så sken hon som en sol och upplyste mig glatt att hon minsann inte glidit alls utan kunnat hålla i sig.


Sonen blev mest arg över att han inte också fick ha en ridhjälm på sig...



Efter att vi tittat på allsköns djur gick vi till cafét och unnade oss lite gott.
Sonen ville inte ha hjälp med att sätta i sugröret och han lyckades bra själv.



Nu är vi hemma igen och mina kinder bränner lite... Solen sken på oss en del medans vi köade kan jag meddela.
Hoppas att jag slipper se ut som ett stoppljus i morgon!

3 kommentarer:

Ewa (mamma till 6 döttrar) sa...

Åh det är så mysigt med 4H dagar :) När vi bodde i villan så bodde vi 3 minuter från en 4H gård :) Tyvärr är ju min man allergisk mot allt vad hästar-kor-får-katter-kaniner och så vidare heter :) Men jag njöt och tjejerna älskade det :)

Hahahah ja.. vad säger man, en frukost??

Kram

♥ Sojka ♥ sa...

Vad roligt! Vilke otroligt söta barn du har! :)

KRAM♥

Maria sa...

Gud, vilken härlig dag! När vi kommer till Sverige i sommar tänkte jag visa Tom vart jag växte upp nånstans...Tensta! Och Spånga By! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Du vet att du bara måste...

twitter rrs

Leta i den här bloggen

Knuff

Dessa följer mig